Video: Olycka filmad från polisbil

Förvisso men han kommer ju glidande alldeles själv.
Fällde någon honom med ett krokben eller liknande? :D
Han kanske kom i lite väl optimistisk hastighet, såg farbror polisen sent, panikbromsade, låste något hjul och åkte i backen.

Nej jag skämtar inte i så fall är jag nog galen..
Får man bara lite skrubbsår i 100kmh med jeans så har man tur. Massor med tur.

Visserligen kör jag själv ofta i jeans. Men då är jag också på det klara med att jag allra troligast kommer att se ut som en råbiff med märgbitar som sidorätt.

kunde ju vart 35++ grader..
med full svenneutrustning får man stanna mer än man åker för o fylla på vätska :tungan

man har ju läst lite reportage om svenskar som åkt i ett varmt land som blitt mer el mindre tvungen o ta av sig sitt helställ.

Får man bara lite skrubbsår i 100kmh med jeans så har man tur. Massor med tur.

Visserligen kör jag själv ofta i jeans. Men då är jag också på det klara med att jag allra troligast kommer att se ut som en råbiff med märgbitar som sidorätt.

Nja det beror ju på glider man på ett och samma ställe vilket man sällan gör, ja då kan det ju svida ganska så bra men oftast så rullar man ju runt också och då får man ju inte mycke till skrubbsår att komma med...

Jag har aldrig (enligt mitt tycke) lyckats få några värre skrubbsår... Vad jag kan minnas så tror jag det värsta var när jag skrapade upp benet från knät ner till foten så att jag kunde se fotknölen.
Hem och spola av bara skulle igentligen behövt sy men väntade för länge med att åka till sjukan så dom kunde inte göra nåt.
Men det va inget jag led spec mycket av...

Men finns det ju dom som är kännsligare när det gäller sånt också...
Oavsett vilket så bör man ju självklart använda skydd men det är ju upp till var och än...

Intressant hur upprörd/chockad han verkar vara. Det lilla man får höra av konversationen verkar han ju gå på högvarv.

De gånger jag varit med om något så brukar jag mest snabbt kolla över kroppen att allt fungerar, kolla över hojen hur den ser ut, och sedan köra hemåt alternativt ringa någon kompis med lämplig bil att hämta grejerna om det är okörbart.

Hur brukar folk reagera vid olyckor? Jag kan tänka mig att jag hör till gruppen "lugn som en filbunke", vad det beror på vet jag dock inte.

Intressant hur upprörd/chockad han verkar vara. Det lilla man får höra av konversationen verkar han ju gå på högvarv.

De gånger jag varit med om något så brukar jag mest snabbt kolla över kroppen att allt fungerar, kolla över hojen hur den ser ut, och sedan köra hemåt alternativt ringa någon kompis med lämplig bil att hämta grejerna om det är okörbart.

Hur brukar folk reagera vid olyckor? Jag kan tänka mig att jag hör till gruppen "lugn som en filbunke", vad det beror på vet jag dock inte.

Jag är lite smådum, vilket jag antar flera är.
Kört hem med bruten handled, (svårgasat) och varit på träningsläger med 4 brutna revben. Man tenderar att inte se sig själv tror jag..

Nja det beror ju på glider man på ett och samma ställe vilket man sällan gör, ja då kan det ju svida ganska så bra men oftast så rullar man ju runt också och då får man ju inte mycke till skrubbsår att komma med...

Jag har aldrig (enligt mitt tycke) lyckats få några värre skrubbsår... Vad jag kan minnas så tror jag det värsta var när jag skrapade upp benet från knät ner till foten så att jag kunde se fotknölen.
Hem och spola av bara skulle igentligen behövt sy men väntade för länge med att åka till sjukan så dom kunde inte göra nåt.
Men det va inget jag led spec mycket av...

Men finns det ju dom som är kännsligare när det gäller sånt också...
Oavsett vilket så bör man ju självklart använda skydd men det är ju upp till var och än...

Fan vad cool du är.

Jag kör hojen bättre med skinnställ eller likvärdig utrustning. En helt annan känsla än att köra med jeans o gympa dojor.

Last edited:
tror nog att han körde lite fort och gick åt aningen för hårt på bromsen när han uppmärksammade polisen.

tror nog att han körde lite fort och gick åt aningen för hårt på bromsen när han uppmärksammade polisen.

Ja kanske. Hojen var det ju en jäkla fart på när den gled förbi så den verkar inte ha krockat med nåt. Den röda SUV:en kändes snabb den med, kanske de rejsade lite och fick syn på snuten. Han säger ju nåt om "I looked up and..." vilket känns som att nåt hände framför honom och att han inte hängde med riktigt.

Fan vad jag är grym på att spekulera... :)

såg bild på en kille som glidit i jeans på asfalt efter en vurpa, dom fick skrapa bort jeanstyget ifrån benen på honom. Såg mindre skönt ut.

Jag skrapade upp hela högerhanden efter en vurpa där jag inte bar handskar. Den såg ut som köttfärs blandat med asfalt. Huden vart bränd så att den var hård som plast.

Det tog 6 timmar med destillerat vatten och tandborste :skrämd att få bort alla asfalts-rester, utan bedövning.

Nu mera har jag alltid full mundering.

Jag hade även bara jeans på mig, hela rump-partiet var borta, men kalsongerna var hela :yoparty

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT