Video: Olycka filmad från polisbil

Gnäll.... Ja som vanligt i Sverige...

Det är väl ändå upp till den som gränslar hojen om denne vill ha skydd eller ej?

Ja i usa där dom betalar sin egen sjukvård,om dom gör samma sak i sverige så är det upp till den som kör tycker jag.

Ja i usa där dom betalar sin egen sjukvård,om dom gör samma sak i sverige så är det upp till den som kör tycker jag.

Hetsjakt på mc-åkare är ju populärt i sverige, men på sh.com?

får man rida (som ju har högst antal svåra skador av alla hobbys), gå på jakt och skuta sig i benet, bygga om hemma ala martin timell, med kapsågar och hammare, ha grillkväll på fyllan, spela golf utan hjälm, såga ner träd på sin tomt etc etc etc etc, såfår man väl för fan köra hoj med vilka kläder man vill sålänge man har den lagstadgade störtkrukan på sig.

alternativt förbud allt som man kan skada sig på, för att inte belasta allmänna sjukvården :va

Så länge man håller hastighetesbegränsningarna (vilket man iof aldrig gör) så behöver man oftast inte mycke till skydd på sig om man kraschar eller så är det bara jag som har en väldigt tålig kropp eller en jävla tur...

Kraschade faktist med hojen i sommras i 150 blås iklädd jumpa dojjer jeans och en tröja...
Strök precis förbi ett gäng stora stenar skulle jag träffat dom skulle nog ingen skyddsutrustning i världen kunna hållt mig vid liv..
Men jag missade dom som tur var men råkade vrida benet ut åt sidan så korsbandet gick av annars skulle jag klarat mig helt oskadd...

Men det betyder ju inte att man ska köra utan skyddsutrustning... Skulle helst inte vilja glida på backen i 200 blås i jens och en tröja... 100 blås skulle jag nog kunan ta men inte mer än så lite skrapså är ju inget att grina över! Men men.....

Nästan så att man väntade på att snubben skulle bli elpistolad av snuten pga att han inte lydde order att ta det lungt :D

Komplett skyddsutrustning......nej som vanligt inte i USA....

vad jag kunde se hade han hjälm !

men det e klart ska man vara bror duktig så kan man ju ställa sig på Tour de france och erbjuda skinställ till de tävlande , då hastigheten även här kommer upp i "mc-fart" :D:D

Så länge man håller hastighetesbegränsningarna (vilket man iof aldrig gör) så behöver man oftast inte mycke till skydd på sig om man kraschar eller så är det bara jag som har en väldigt tålig kropp eller en jävla tur...

Kraschade faktist med hojen i sommras i 150 blås iklädd jumpa dojjer jeans och en tröja...
Strök precis förbi ett gäng stora stenar skulle jag träffat dom skulle nog ingen skyddsutrustning i världen kunna hållt mig vid liv..
Men jag missade dom som tur var men råkade vrida benet ut åt sidan så korsbandet gick av annars skulle jag klarat mig helt oskadd...

Men det betyder ju inte att man ska köra utan skyddsutrustning... Skulle helst inte vilja glida på backen i 200 blås i jens och en tröja... 100 blås skulle jag nog kunan ta men inte mer än så lite skrapså är ju inget att grina över! Men men.....

Glida i 100 i jeans!? Antingen skämtar du eller så är du galen! :galen

Minns för några år sedan en kille som efter en vurpa i max 70 km/h gled längs backen i 10-15 meter efter en vurpa vid kraftig inbromsning.

Han hade 3 cm tjock mjuk skinnvaddering på knäna och efter denna korta sträcka var den vadderingen borta varpå hyvlandet fortsatt en bra bit in i knät. Hjärnskakningen gjorde att han förlorade medvetandet. Och detta skedde på SLÄÄÄÄT asfalt på bana.

Amigo... ditt riskmedvetande skrämmer...

(Det ironiska var att denna förare också fuskat med skyddsutrustningen. Låter begåvat att köra bana med oknutna tennisdojor va ... ? )

såg bild på en kille som glidit i jeans på asfalt efter en vurpa, dom fick skrapa bort jeanstyget ifrån benen på honom. Såg mindre skönt ut.

Hur fan lyckas man vurpa mitt framför Sheriffen?

klassiker, folk är så nyfikna så fort det dyker upp en snutbil och ska glo, kolla bara alla tittköer som uppstår vid olycka. Men han håller nog ögonen på vägen istället hädanefter..:)

Last edited:
Komplett skyddsutrustning......nej som vanligt inte i USA....

Det är lite konstigt att det är så vanligt att de kör utan skydd. Annars är USA fyllt av varningsskyltar för de mest banala saker, men ska man göra ngt som kan vara farligt på riktigt, då gör man det bäst utan skydd.

Gnäll.... Ja som vanligt i Sverige...

Det är väl ändå upp till den som gränslar hojen om denne vill ha skydd eller ej?

Tudelad fråga. Ja, jag gillar den fria viljan och rätt till självbestämmande. Nej, jag gillar inte att pynta för andras invaliditetsersättningar.

tommi har en given poäng!

Annars undrar jag vad som hände. Bromsade han på sig när han såg sheriffen vid vägen...?

klassiker, folk är så nyfikna så fort det dyker upp en snutbil och ska glo, kolla bara alla tittköer som uppstår vid olycka. Men han håller nog ögonen på vägen istället hädanefter..:)

Förvisso men han kommer ju glidande alldeles själv.
Fällde någon honom med ett krokben eller liknande? :D

Minns för några år sedan en kille som efter en vurpa i max 70 km/h gled längs backen i 10-15 meter efter en vurpa vid kraftig inbromsning.

Han hade 3 cm tjock mjuk skinnvaddering på knäna och efter denna korta sträcka var den vadderingen borta varpå hyvlandet fortsatt en bra bit in i knät. Hjärnskakningen gjorde att han förlorade medvetandet. Och detta skedde på SLÄÄÄÄT asfalt på bana.

Amigo... ditt riskmedvetande skrämmer...

(Det ironiska var att denna förare också fuskat med skyddsutrustningen. Låter begåvat att köra bana med oknutna tennisdojor va ... ? )

Nej jag skämtar inte i så fall är jag nog galen..
Ang riskmedvetandet så talar jag endast om egen erfarenhet och oknuta jumpa dojjer är inte så bra att ha vid en vurpa då dom nästan alltid flyger av, sen skrapar man upp ovansidan av foten av nån konstig anledning (jag gör iaf alltid det)

Men vafan lite skrapsår får man ju fan tåla om man ska köra hoj det är ju ingenting att bry sig om.
Skönt att spola rent såren sen när man kommer hem! :tummenupp

Men skyddsutrustning är ju att föredra!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP