Video, DVD eller video + DVD?

• Thread starter Thread starter ft
  • Start date Start date

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Jag är i den lite ofördelaktiga situationen att sitta helt utan såväl video som DVD för närvarande. Trots lånad video är det lite torftigt.

Är en video + DVD-kombo något att satsa på? Någon som har erfarenhet av dessa? Jag har hittat en Philips DVP3100 för 1690 pengar, en Samsung (DVD-V6500) för 1598 och en LG för 1497.

Skall man köpa en video av någon kvalité "lös" verkar det landa runt tusenlappen En vettig DVD som spelar DivX ligger visst uppåt 800...

Alternativet är att köpa det lånade gamla aset till video för ett par hundralappar, köpa en vettig DVD nu och se när man snubblar över en bättre video till rätt pris. Mellandagsrean, t ex...

Alla synpunkter och erfarenheter uppskattas!
/Fredrik

Jag har en video som jag köpte för 4500 spänn, säkert en värsting när det begav sig. I skrivandes stund vet jag inte vad jag ska ha den till den är mest ivägen. Köp ingen video det är ju tamefan som att kasta pengarna i sjön.

Twosaint skrev:
Jag har en video som jag köpte för 4500 spänn, säkert en värsting när det begav sig. I skrivandes stund vet jag inte vad jag ska ha den till den är mest ivägen. Köp ingen video det är ju tamefan som att kasta pengarna i sjön.

Bortsett från att jag har en jäkla massa filmer på VHS, samt att det är trevligt att kunna spela in saker från TV när man inte har tid att titta.

Och ja, inspelande DVD med hårddisk hägrar... men det är lite för många kronor än.

Men jag har en lösning för ditt problem med att videon är i vägen! Skicka den till mig. Jag betalar frakten och du behöver inte betala något i övrigt för att jag skaffar undan den åt dig... ;)

DVD-videokombi funkar väl alldeles utmärkt.
Men varken DVD-delen eller video-delen brukar väl vara top of the line-enheter.

Men så fort hårddiskDVD:orna går ner i vettiga priser så köper jag en sån.

Du ft, om du köper en dvd med hdmi på å ger den till mig, så ska jag ta min super Saab å komma ner med min gammla så får du den. Borde ta max 30 minuter till dig om jag slänger i trean. :hihi

Om du har en kombinerad video/dvd och, ponera att, videon går sönder, ja kan det bli omständligt och dyrt i längden. Lämnas apparaten in för lagning, blir du då utan både dvd och video och får således nöja dig med vad tv-kanalerna har att erbjuda.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT