Vid vilken hastighet..

OlleR skrev:
Nu kanske man retar folk men iaf... Jag tycker de e ganska idiotiskt att både ligga å pressa hojjen på raka och lägga ner till knäskrap på landsvägen. Det krävs inte mycket för att det ska gå helt åt helvete. Alla borde få en dag på motard på en rallycrossbana eller liknande när de kör upp för att få inse att det kan jävligt lätt gå riktigt illa utanför banan.

Ta din skinande fina hoj på en touringtur till en bana å rasta av den där istället. Så lever du längre å får således mer valuta för pengarna :tungan

Vad ska man med en gat-sporthoj till då??

I 120 kryper jag gärna ner om det blåser mycket motvind.

danne_boy69 skrev:
Jo jag tar de lugnt i svängarna! Har ett nytt framdäck.. blev varnad för att de va halt i början! Men när får däcket bra grepp så att man vågar att pröva att lägga ner hojen??

Ja kolla i mitten på ditt däck,där ju det hala borta,där det är matt på däcket finns fäste ( om väglaget och temperatur tillåter) där det är blankt är det fortfarande halt och oskuldsfullt.
Det blanka är skyddsfilm av silicone=snorhalt,men slits fort bort.

Det kommer,lär dig hojen och dig själv på en hoj innan du satsar på knäskrap.
Hitta flytet och känn att du LITAR på dina däck ( för det gör du,eller?)
Vänta tills du fått ett släpp i röva så du sitter som en pinne i varje kurva av ren rädsla,och sen när du hittat tillbaka så kommer det.

2fast4hjo skrev:
Sambon kryper ner runt 220, vi har inte maxat SV:n än.
(248 som mest än så länge)

Vi sträckkörde runt 150-200 i ett par mil o då kröp inte sambon ner under kåpan.

Det varierar säkert mycket på vilken motorcykel du har o hur pass lång du är och hur mycket det blåser för tillfället.

Kör du inte själv?
Om du sitter bakpå och din sambo kör fort så e de väl inte så konstigt att han inte kryper ner under kåpan? Då skulle du ju i princip flyga av.

Emmi skrev:
Om du sitter bakpå och din sambo kör fort så e de väl inte så konstigt att han inte kryper ner under kåpan? Då skulle du ju i princip flyga av.

Jag e stark o kan hålla mig i när han kryper ner :hihi
Jag kryper ihop bakom honom för den delen också om det skulle behövas .

2fast4some kryper inte ner under kåpan under 200 när han kör själv för den delen heller.

Efter tre år är vi ganska samspelta :yoparty

Det är däremot en ganska stor skillnad på nuvarande motorcykeln och FZR:n vi hade, Sv:n sitter man ju betydligt högre på. FZR:n var lägre men hade längre chassi och mycker mer extremare körställning.

Last edited:
Runt 130-140 lyfter fartvinden som skönast. Vid runt 160 börjar jag krypa ihop lite. Har aldrig kört fortare längre sträckor och aldrig toppat nuvarande hoj.

Beror på temperaturen ute... :D

Desto kallare, desto mer gömmer jag mig bakom kåpan... Förra veckans tur ~3'C innebar att jag låg platt på tanken redan när jag svängde ut från macken... :galen

Testa toppa hojjen någon gång och sätt er upp då ni slår va vid 300 (mätarfart) Faaaan i helveta va vinden drar

OlleR skrev:
Nu kanske man retar folk men iaf... Jag tycker de e ganska idiotiskt att både ligga å pressa hojjen på raka och lägga ner till knäskrap på landsvägen. Det krävs inte mycket för att det ska gå helt åt helvete. Alla borde få en dag på motard på en rallycrossbana eller liknande när de kör upp för att få inse att det kan jävligt lätt gå riktigt illa utanför banan.

Ta din skinande fina hoj på en touringtur till en bana å rasta av den där istället. Så lever du längre å får således mer valuta för pengarna :tungan

ÄR DET SANT!!???!!

haha teh oldest cliche evar! :lol

jag brukar krypa ner i 220+
om det svänger så kryper jag inte ner dock..

Inte undra på varför försäkringarna är så dyra, när folk kör i så pass höga hastigheter... :brinnerup :va
Det är trots allt inte bara sig själv som många utsätter för fara, tyvär.. :rolleyes:

Nu blir jag nog bannad...
/Mvh Johan

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma