Vid uppklassning..

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hur går man till väga? Jag har fått godkänt av herr über Lodnert att klassas upp till nästa år och behöver därmed skicka in papper till en annan gubbe i Norrköping. Men nån här som kan förklara för mig hur man går till väga exakt så jag inte fibblar till det. Finns det nån PDF blankett på Svemos hemsida? jag har sökt, men inte hittat nått. Ska man kanske använda en o samma licensansökan som vid ansökan om B licens?

2900kr är väl summan A-licensen kostar? trist o behöva betala det igen när man "nyss" betalat för B licensen.

Nja, alltså, har du betalat för nästa års licens redan?
Om man klassar upp under året betalar man bara mellanskillnaden(och nån 50-lapp för tillverkningen av nya kortet).

Finns nog ingen blankett för sånt! Man kan om man har gjort bra resultat skicka in så att dom kan se dom resultaten man presterat och bedömma utifrån det. Trots att man inte kört en hel serie och fått dom 8 poäng x tävlingar som krävs för automatisk uppklassning.

(Är nog ett problem som blir när man kör 3 rookie-serier.)

Tror att du kan skriva din ansökan som du vill. Bara du tar upp vad Lodnert sagt och dina resultat.

Har du betalt nästa års b-licens får du tillbaka pengarna om du betalat a-licensen. Annars ska du bara behöva betala mellanskillnaden. 2900:- är det för en riktig licens.

Last edited:
Det är enligt tyska IDM's reglemente nu och det tillåts en hel del chassiändringar och helsystem samt PCIII. det är nog för att få 04 R1an väldigt konkurenskraftig då den är bra nog som den är faktiskt... seriöst. Den går som attan!

Swedie skrev:
Det är enligt tyska IDM's reglemente nu och det tillåts en hel del chassiändringar och helsystem samt PCIII. det är nog för att få 04 R1an väldigt konkurenskraftig då den är bra nog som den är faktiskt... seriöst. Den går som attan!
men man får inte röra motorn, eller?

Som om det skulle behövas. Det spinner juh och går på bakhjulet så snart man fingrar på gasen på R1-04 ;)

Swedie skrev:
får ej kläcka ägget.
smart, då slipper det ju bli så himla dyrt. själv kör jag ett år till i Rookie, hoppas kunna köra hela säsongen nästa år, ett del mål, tior på åsen stå på pallen i två tävlingar. och sedan standard 600.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back