Vid köp av mc...

Speedsoda

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
Nattsvart Racing Devil, förklädd cross.
Har hittat en till synes väldigt fin hoj för väldigt lite pengar, eftersom den dessutom finns i vällingby har jag mina aningar... :hihi Vad ska man kolla för att försäkra sig om att den inte är stulen osv? Ganska surt att köpa hoj bara för att få reda på att den är stulen, och så har man slängt några papp åt helskotta...

Speedsoda skrev:
Har hittat en till synes väldigt fin hoj för väldigt lite pengar, eftersom den dessutom finns i vällingby har jag mina aningar... :hihi Vad ska man kolla för att försäkra sig om att den inte är stulen osv? Ganska surt att köpa hoj bara för att få reda på att den är stulen, och så har man slängt några papp åt helskotta...

SOm privatköpare är tillräcklig kontroll att via bilregistret kontrollera vem som är nuvarande ägare och vid osäkerhet kan du även kontakta föregående ägare vem de sålde den till. Vill du vara helt säker kolla även upp ramnummer osv på hojen..

finsn flertalet trådar om köp av båge och vilka kontroller som bör göras. Sök lite så hittar du massor av goda råd.

Speedsoda skrev:

Man kan sms:a regnummret till 71456 så får man ägaruppgifter. Kan vara bra på plats eller om man ser nån hoj som kan va stulen mm. :fatta!

Be om reg.numret, som du sedan matar in här: Fordonsregistret
och får fram ramnumret, som du kollar på plats. Se upp med siffror som sitter på sniskan och ser allmänt ditknackade ut.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN