Vid höjjning av Tzr:n.....

Gick med
16 Mar 2003
Ort
Helsingborgs trakten!
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
Jag har ett problem nu när ja ska höjja tzr:n bak, det är så att bakdämparen är för lång, det går inte att få den under orginalfästet :(

nu undrar ja hur tex Olle_TZR har höjjt sin hojj??

går det att göra dämparen kortare, för där finns juh en massa olika lägen på dämparen... men e dessa till att få den längre respektive kortare eller är de till att spänna fjädern?? :confused:


här e en bild på "de olika lägena" som ja menar :
 

Bifogat

  • dämparen.jpg
    dämparen.jpg
    45.1 KB · Visningar: 142
jag har precis kommit på varför jag inte kan höjja min hojj på det "vanliga" sättet..... för att jag inte har skivbroms bak så finns där en metall pinne som håller trumman, o pinnen e fäst i ett fäste som sitter precis över expansionskammaren o det tar emot! :(
 
AdrenalineRush skrev:
jag har precis kommit på varför jag inte kan höjja min hojj på det "vanliga" sättet..... för att jag inte har skivbroms bak så finns där en metall pinne som håller trumman, o pinnen e fäst i ett fäste som sitter precis över expansionskammaren o det tar emot! :(
Det ska la inte ha någon betydelse. Jag har "test höjt" min bak med allting på. Och det funkade skit fint.
 
eftersom trumman bak hålls fast av en metallpinne som har sitt fäste precis över expansionskammaren tar den imot nästan direkt....
men hur som helst så pankade ja en bukla där det tar emot o nu gick det utmäsrk att höjja! :tummenupp :fakta
 
AdrenalineRush skrev:
eftersom trumman bak hålls fast av en metallpinne som har sitt fäste precis över expansionskammaren tar den imot nästan direkt....
men hur som helst så pankade ja en bukla där det tar emot o nu gick det utmäsrk att höjja! :tummenupp :fakta

Edit: Sorry. Där var jag inte riktigt klar i skallen :rolleyes:
 
Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back
Top