vid byte till koniskt...

Gick med
16 Mar 2003
Ort
Helsingborgs trakten!
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
jag har hört att om man bytar till konisktluft filter så kan motorn skära, stämmer detta?? måste man bestycka om förgasaren efteråt och isf hur mycket större munstycke ska man ha, 2sl större??
Jag har tänkt behålla orginal-pipan, kommer den att gå sämre då, eftersom där kanske inte blir en bra balans mellan luft, bensin o utblåset... :confused:
 
AdrenalineRush skrev:
jag har hört att om man bytar till konisktluft filter så kan motorn skära, stämmer detta?? måste man bestycka om förgasaren efteråt och isf hur mycket större munstycke ska man ha, 2sl större??
Jag har tänkt behålla orginal-pipan, kommer den att gå sämre då, eftersom där kanske inte blir en bra balans mellan luft, bensin o utblåset... :confused:

bestycka om till ett par/några storlekar större, den kommer inte gå sämre iaf...
 
Den KAN skära om du inte bestyckar om. Men det BEHÖVER inte göra det. Det går inte att säga i förväg hur mycke du ska gå upp, köp ett filter och tryck dit och testa. Då märker du. På min DT50 gick jag upp från 145 till 210 (Mikuni 24mm) vid byte till koniskt. Fast på DT125:an behövde jag inte gå upp nåt alls!
 
Re: Re: vid byte till koniskt...

Olle skrev:
bestycka om till ett par/några storlekar större, den kommer inte gå sämre iaf...

okej, men asså.... kommer motorn ta in så mycket luft o bensin som den kan med denna pipan ja har på nu, eller kommer den "strypa" sig, pga. att den får för mycket luft/bensin i förhållande till vad motorn kan få ut igenom röret??
:(
 
Re: Re: Re: vid byte till koniskt...

AdrenalineRush skrev:
okej, men asså.... kommer motorn ta in så mycket luft o bensin som den kan med denna pipan ja har på nu, eller kommer den "strypa" sig, pga. att den får för mycket luft/bensin i förhållande till vad motorn kan få ut igenom röret??
:(
Nejdå, ingen fara.
 
*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back
Top