Vibrerande bromsar fram zx6r-95

Jonsssson

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Skellefteå
Hoj
Just nu bara en skoter...
Tjena!
Jag blir fan tokig:huvet På minhoj så vibrerar det en hel del fram när man bromsar med frambromsen i farter runt 50-60 och neråt. Över det vid ex100 går det bra, men vid 50 kommer det. Har kollat/riktat skivorna fram, båda ligger under 10dels mm, bytt hjullager, kollat axeln (den är rak samt att jag svetsade på lite samt svarvade ner axeln så att den garanterat är som den ska mot lagren, inget glapp!!!)
Så vad ska jag göra?? Har inga konstigheter annars i hojen, nya däck (naturligtvis balanserat)
Kom med förslag!!! Börjar vara grymt less på det här nu... Kan det ha att göra med oljemängd i gaffeln? Har inga läckage... Styrlagret?? Känner inte av något glapp....
Help me!
 
Flytande skivor? Kolla så att de verkligen rör sig överallt de ska kunna röra sig på annars kan man få det fenomenet att det börjar vibrera.
 
Jag har exakt samma på problem på min zx6r -95.. Desto lägre hastighet desto mer vibrerar det. Högre farter känns inget men precis innan man stannar vibrerar det som fasen. Har bytt skivor, hjullager bytt olja i gaffeln.

Känns inte som det har med skivorna att göra när det känns mer i lägre hastigheter än i högre.

Kan det vara styrlager som är dåligt då?? Hur kollar man det? Kan man dra åt det?

MVH Filip
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top