Vibrationer

Cobra80

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
gsx-r 600 -04
Tjena!!
går i tankar på att köpa Super motor?
och har provat en Ktm lc4! (02) vill bara säga att det är ju mycke vibrationer i en sån... ni som har lc4 sitter ni värkligen och kör touring på motorvägen (mer än när ni måste)??

Hojen var helt orginal! gör det stor skillnad om man har andra däck??? (alltså med vibrationer??)

/mvh Cobra

LC4 är ju rena skinnfåtöljen att sitta i...

Vibrationerna stör man sig inte på när man åker långt. Jag blir tröttare i händerna t.ex. av att åka radfyra. Men motorväg är inte kul av andra orsaker - långtråkigt och att man inte kan hålla så hög fart att det blir roligt, under längre sträckor. Däckvalet påverkar inte vibrationerna nämnvärt. Det är motorn som ger upphov till dem. Faktiskt ett litet bonus med att köra KTM tycker jag - man _känner_ hur maskinen jobbar :)

Min husky vibrerar också en hel del... Däremot så går Bergarna ruggigt mjukt och fint..

- Johan

TomK skrev:
Vibrationerna stör man sig inte på när man åker långt. Jag blir tröttare i händerna t.ex. av att åka radfyra. Men motorväg är inte kul av andra orsaker - långtråkigt och att man inte kan hålla så hög fart att det blir roligt, under längre sträckor. Däckvalet påverkar inte vibrationerna nämnvärt. Det är motorn som ger upphov till dem. Faktiskt ett litet bonus med att köra KTM tycker jag - man _känner_ hur maskinen jobbar :)

Jag tycker:

En lc4a, 640 har phet sadel och gummiupphängt styre

en lc4a, 625-02 har stiff sadel å styret monterat direkt i gaffelkronan

en lc4a, 660 har gummiupphängt styre (touring?)

å yashas HUSA kändes knappt vibbarna på, den var kunglig

sätter man sig på en japansk radfyra så trycker man på startknappen för att man tror motorn har stannat.......

Honda xr åkte mankungligt på med lite vibrationer men sadeln var stenhård.

Ska du toura, kör i fluffigatouringhandskar med mycket stoppning i handflatan, skippa rejsglovsen hemma annars blir det många stopp om du ska toura

Husky har jag bara provat några varv på tierp å den kändes inte värre eller bättre än någe annat........... alltså 570 inte 610modellen..........

ju högre komp desto mer vibrationer :D

Tom B : Ingen skillnad på 570 o 610. Det är samma motor.

Last edited:
L. Kongo skrev:
Öööh... är du SÄKER på det?!? :cool:

:crash

Fast vissa har ju gjort justeringar i motorkonstruktionen för att minska vibrationerna iofs... :D

Last edited:
L. Kongo skrev:

Tom B : Ingen skillnad på 570 o 610. Det är samma motor.

Jo, typ men det jag menade var touringfaktorn........ sadeln är ju mera soft på 610 än 570 tex....

Raggarns LC4 som jag provkörde viberarde bra mycket. Reagerade speciellt att det var irriternade för händerna när det vibrerade i hela hojen. Dock var den lite mer komfortabel än XR.n

Var det elstart på den? Prova en utan får du se...........brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :p

Bikerbitch skrev:
Raggarns LC4 som jag provkörde viberarde bra mycket. Reagerade speciellt att det var irriternade för händerna när det vibrerade i hela hojen. Dock var den lite mer komfortabel än XR.n

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT