Vibrationer i KTM LC4 640

rbangool

proud no:1 member of dragnagel mc
Gick med
23 Nov 2005
Hoj
nope
Har en fråga angående ktm 640. Har själv ägt en 99:a sm, som vibrerade väldigt mycket. Vibrerar alla årsmodeller lika mycket och/eller kan det skilja från maskin till maskin?

provade en polares 640 03:a kändes som om den skakade betydligr mer än min 06:a. har inga bevis för att det verkligen är så men så kändes det.

Jag har en KTM 640 SM -06 å den vibrerar rätt bra den också tror dom alla gör det Jag provkörde en äldre årsmodell än min å den hade inte Gummi på fotpinnarna å tyckte den vibrerande mer än min så kolla om det finns gummi till dina fotpinnar

Lösningen är: "Drive it like you stole it and the vibrations magically disappear"

Åtminstone om man får tro jänkarforumet ;) Jag plockade bort gummit från mina fotpinnar o visst vibrerar det kanske lite mer, men fästet är ruggigt ;)

innan jag köpte ktm 660'in jag hade förut så provkörde jag samanlagt fyra olika 660. alla vibrerade och skramlade som fan om motorn tycker jag. ska va så helt enkelt.

Om man ska köra Mutard så får man räkna med detta, om man vill ha komfort...köp en Gold Wing, då får man ju cd-spelare på köpet :D

Om man ska köra Mutard så får man räkna med detta, om man vill ha komfort...köp en Gold Wing, då får man ju cd-spelare på köpet :D

Jo att de vibrerar vet jag, frågeställningen gällde om alla modeller har samma elaka vibrationer i styre, sadel och fotpinnar, eller om olika årsmodeller kan ha olika konstruktion av t.ex. styren/ upphängningar, sadlar osv. som mildrar dessa. Viss vibration räknar jag med.

Jo att de vibrerar vet jag, frågeställningen gällde om alla modeller har samma elaka vibrationer i styre, sadel och fotpinnar, eller om olika årsmodeller kan ha olika konstruktion av t.ex. styren/ upphängningar, sadlar osv. som mildrar dessa. Viss vibration räknar jag med.

Har en -05 och tycker de vibrerar MYCKET värst för min del e nog styret..olika skor/stövlar kan skilja mycke i fotpinnarna... sadeln vänjer man sig vid... men de e ingen hoj jag skulle vilja ligga 10 mil motorväg med.. ändå ska de va bättre komfort än 625/660 :va .. men på ett hjul eller när de svänger mycke på små smala vägar tänker man inte på några vibrationer... :yoparty

Last edited:

Va bara lite dryg...:D
Tycker inte att min vibrerar så värst mycket, litegrann sådär, har pressat 30mil med ett stopp för kaffe och det gick fin fint. Tycker själv att det känns mest i benen efter en sån tur....jag kör en 04:a...

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D