Vibrationer i fotpinnar stör...

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Nån som har lika känsliga fötter som mig? Jag har på dom få milen iår insett att jag stör mig mycket på att tårna nästan somnar på landsväg.
Det är förvisso nytt drivpaket och ny koppling jämfört med förra sommaren men jag kommer ihåg att det inte var bekvämt då heller. Nya skor har jag oxå och dom har ännu hårdare sula. Så det är inte något mekaniskt fel, det är bara obekvämt.
Gummibrickor vit fotpinnarna, kan det funka? Eller har ni någon annan ide?

Bara bit ihop. Några mil till sen domnar fötterna bort i alla fall..... :tummenupp

Victor skrev:
2169849 Nån som har lika känsliga fötter som mig? Jag har på dom få milen iår insett att jag stör mig mycket på att tårna nästan somnar på landsväg.
Det är förvisso nytt drivpaket och ny koppling jämfört med förra sommaren men jag kommer ihåg att det inte var bekvämt då heller. Nya skor har jag oxå och dom har ännu hårdare sula. Så det är inte något mekaniskt fel, det är bara obekvämt.

Jag bytte sulor i stövlarna till ett par stötdämpande som jag fick i lumpen och (av nån anledning) sparade. Nu kom de väl till pass... :tummenupp
Dock så domnar fötterna ändå men det hela blev bättre med sulorna. Sparka lite med benen när fötterna börjar domna så kommer de tillbax..!

Victor skrev:
2169849 Nån som har lika känsliga fötter som mig? Jag har på dom få milen iår insett att jag stör mig mycket på att tårna nästan somnar på landsväg.

Gummiklädda fotpinnar, inte lika rejsigt kanske, men de tar bort bra mycket av vibrationerna...
Kan vara en idé om du inte har det nu. :tummenupp

Har oxå stört mig på vibrationer i fotpinnarna, man kan ju bli galen. Dock har jag en lösning på mitt problem som med största säkerhet inte hjälper dig. Min hoj är ju tokgammal (-81:a som du ser till vänster) så jag får väl byta upp mig snart till nåt nyare och bättre, för min vibrerar bara när man närmar sig 5-6000 varv... :) Dvs jämt och ständigt..hehe

Hej hej , kan detta vara något tro..

http://www.dansskor.se/Tillbehor/Gelesulor.htm

Victor skrev:

Syss skrev:
2170940 Gummiklädda fotpinnar, inte lika rejsigt kanske, men de tar bort bra mycket av vibrationerna...
Kan vara en idé om du inte har det nu. :tummenupp

Kör med gummiklädda på min ZX9R. Inte spec rejsigt men sen är det inte utseendet som avgör hur fort hojen går heller :tungan

Goldwing är väl kända för sin fina komfort. Köp en sån istället, gnällis.

xds skrev:
2171281 Kör med gummiklädda på min ZX9R. Inte spec rejsigt men sen är det inte utseendet som avgör hur fort hojen går heller :tungan

Menar det. ;)

Märkte vilken stor skillnad det gjorde när jag åkte en sträcka bakpå min egen hoj, då kände jag helt plötsligt att det vibrerade... (Inga gummiklädda skjutsfotpinnar inte, budget...) :gnissla

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back