Vibrationer Gsx-r K1

Pripps

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
Gävle
Hoj
Suzuki Gsx-R 1000
Tjenare


Som rubriken lyder så har jag ett litet problem med vibrationer i min Gsx-r, så jag tänkte höra om det är någon som eventuellt kan hjälpa mig med detta.

Jag har kollat runt på forumet och har hittat en tråd med någon som hade ett liknande problem men det hjälpte inte mig.

Till problemet då, jag upplever och känner av små intensiva vibrationer, ungefär som när man stänger in en geting i en plastmugg vid 3500 varv och uppåt. Det spelar ingen roll om det är under körning eller när man varvar vid stillastående.

Jag känner av det i styret främst, men även i fotpinnarna och sadeln. Efter ca 20 minuters färd så domnar man bort i händerna och fötterna och det känns ungefär som att man har slipat med en slipmaskin.

Jag funderar om det är något med upphängningarna till motorn men vet inte säkert så jag är tacksam för all hjälp jag kan få.

Med vänlig hälsning, Sebastian
 

caca

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2010
Ort
hällingsjö
Hoj
85 kawasaki 1470 LTD E85,,,, 210hk
hej
när började det vad hade du gjort ?
men vanliga tricks är .släpp på avgasrörsuhängningen ,provkör kolla om det blev någon bättring
samma med motorn men där är det mera olika distanser/brickor att kolla/flytta för att ändra läget på motorn
:smasha till getingarna
 

Pripps

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
Gävle
Hoj
Suzuki Gsx-R 1000
Det har varit en del vibrationer sedan början av säsongen förra året. Men det har blivit betydligt mer denna säsong. Men jag ska prova att släppa på avtalsrörelse och eventuellt prova dra åt lite bultar m.m.

Tack för svaret
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top