Vibrationer GSX-R 1100

=Drex=

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
ingen
Har en 1991 som går fint, det som är grejjen är att jag känner tydliga vibrationer i styret (höger sida), framförallt vid lägre varv och konstant hastighet (90-110).

Visst att ramen e tunnare än på nyare hojar men riktigt så mycket borde det inte vibrera (tycker jag). Min "jageintenågonmek" gissning är att det är någon, eller flera, av bussningarna motor/ram som är kass/sliten.

Frågan e om jag e rätt ute och om ja isåfall hur krångligt att fixa? måste hela motorn tas loss? Kan ju va något annat oxå, kanske ska vibrera så :näsblod

Läste i ngn annan tråd att vikterna i änden av styert kan påverka? (fanns inga sådana på så jag skaffade förra året..körde knappt utan dem så jag vet inte hur det känns utan)

Era synpunkter mottages tacksamt!

/Micke

Edit: Gjorde en sökning (:rodnar ), tydligen många som har detta problemet i mer eller mindre omfattning. Men är det någon gammelgixx guru som har någon idé?

Last edited:
Är det bara i styret så är tyngre vikter i styrändarna en framkomlig väg, har kompisar som provat detta (hemgjorda vikter) med stor framgång.
Har själv vibrationer i hela hojen (tappar känseln i röven efter fem mil) så jag har slutat bry mig :3freak

//B

Bear skrev:
Är det bara i styret så är tyngre vikter i styrändarna en framkomlig väg, har kompisar som provat detta (hemgjorda vikter) med stor framgång.
Har själv vibrationer i hela hojen (tappar känseln i röven efter fem mil) så jag har slutat bry mig :3freak

//B

Hehe ur röven kommer bara s#¤"t ändå :D Tack för ditt tips, ska testa hänga på tyngre vikter :Bugar

/Drex (med känsel i röven)

Mitt starka tips är att det kanske är obalans i framdäcket.
Du har inte tappat någon vikt?

Oftast så känner man inte lite obalans men en kompis hade precis samma fenomen när vi bytte däck utan att balansera. Efter vi balanserat så blev det bra.

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet