Vibrationer, Gixxer 750 -96!

Silwer skrev:
De flesta radfyror dras med ett högfrekvent vibrerande, R1an vibrererar tex en del i styret runt 4-6 tusen varv ungefär.
Det är nog inget att bry sig i om man inet är väldigt känslig, kan säga att xr600an vibrerar betydligt mer fast inte så högfrekvent vilket kanske kan vara mer irriterande?
Ok silwer!

Mark skrev:
min hoj (ja du vet ju precis vilken det är) är de inte heller nåra probs med.

jag blev däremot trött (fick ltie värk oxå) i högernäven men de var bara i början och när jag åkte jäääättemkt på en dag. Kanske inte var ditt problem riktigt... men men.
Nja det är inte riktigt det, utan det är vibrationerna.. det är nog lite mer än vanligt skulle jag tro.. Men jag får se.. jag får prova en annan hoj..

kle1991 skrev:
Jag fick domningar i ena handen, men lät den hänga ut med sidan ett tag, sen fortsatte jag i 15 mil till, tror det är mycket ovana. Samt att :arsele domnar mellan varven, men det verkar den göra på alla mer eller mindre oavsett hojmärke och modell...
Okaj!

TomTroll skrev:
Händer och fötter som domnar... Jag har problem med att andra saker domnar efter en stunds körning.... Kan bli riktigt pinsamt om man skall på tjejkalas :tungan

Men ärligt talat, rå gång om den är osynkad och går hårdare på en cyl kan ge jobbiga vibrationer. Jag tycker även man märker rätt tydlig skillnad om man kör med osmörjd kedja.
Okej, skall kolla synkningarna, vad det nu är ;-)

DisqoBizkit skrev:
Mina händer och fötter domnar efter nån timme med inspirerad körning, är detta normalt eller är det fel på hojen?
Vet att detta varit på tapeten en del, men det är väl kanska hojspecifikt, där för frågar jag igen..
Så vad säger ni gixxerfolk?
Tjenis har samma hoj som dig och inte domnar jag av om än jag skulle köra i 2 dar i sträck....
Verkar som att du skulle behöva uppsöka läkare för det....
Har en polare som domnar av när han kör med...
Läkarna säger att han spänner sig när han kör så det är därför han domnar av..

DisqoBizkit skrev:
Okej, skall kolla synkningarna, vad det nu är ;-)
inte synkningar, det har du inga:lol
Han menar tat nån cylinders förgasare är o synkad med resten och att de skulle ge en vibrerande gång, och allt är väl möjligt.
Det kan ju även vara annat i motorn som ger vibrationerna, men prova en anna hoj om du kan för att se om samma sak händer dig.

Silwer skrev:
inte synkningar, det har du inga:lol
Han menar tat nån cylinders förgasare är o synkad med resten och att de skulle ge en vibrerande gång, och allt är väl möjligt.
Det kan ju även vara annat i motorn som ger vibrationerna, men prova en anna hoj om du kan för att se om samma sak händer dig.
Ok ;-)
Ja den går lite ryckigt vid jämn gas tror jag med, samt att drv.pkt. är lite kasst.. Nytt är dock inhndlat!

Synkning kräver vakumklockor av någon typ. Själv har jag köpt biltema för 80 kr st(två räcker) och stryper slangarna till klockorna med axelstopp från clas olsson. Skruven på axelstoppet till klockan darrar bara lite. Stämmer av klockorna mot varandra på en och samma fugg(vrider glaset på klockan så den står lika på bägge klockorna). I framkant på mina fuggar finns synknipplar som man sätter slangarna på och mellan förgasarna sitter justerskruvar. Börja med de två på höger sida. Sätt på klockorna starta hojen skruva upp tomgången till ca 1900 varv skruva på justerskruven så klockorna visar lika. Ta sedan de två på andra sidan gör lika dant. Sist gör man de två mittersta. då har man justerat så alla 4 är lika. Om man behöver ta av tank kan med fördel en sk sportflaska för vatten användas som reservtank (tror det stod intersport på polarns) den håller åtminstånde den lilla tiden. Kostnad ca 200 kr och en stunds jobb. Lämnar man in tror jag inte man kommer under 600 kr.

Anders R skrev:
Synkning kräver vakumklockor av någon typ. Själv har jag köpt biltema för 80 kr st(två räcker) och stryper slangarna till klockorna med axelstopp från clas olsson. Skruven på axelstoppet till klockan darrar bara lite. Stämmer av klockorna mot varandra på en och samma fugg(vrider glaset på klockan så den står lika på bägge klockorna). I framkant på mina fuggar finns synknipplar som man sätter slangarna på och mellan förgasarna sitter justerskruvar. Börja med de två på höger sida. Sätt på klockorna starta hojen skruva upp tomgången till ca 1900 varv skruva på justerskruven så klockorna visar lika. Ta sedan de två på andra sidan gör lika dant. Sist gör man de två mittersta. då har man justerat så alla 4 är lika. Om man behöver ta av tank kan med fördel en sk sportflaska för vatten användas som reservtank (tror det stod intersport på polarns) den håller åtminstånde den lilla tiden. Kostnad ca 200 kr och en stunds jobb. Lämnar man in tror jag inte man kommer under 600 kr.
Damn! Fan va du kan! Jag förstod inte mycket tyvärr, jag har inte meckat så mycket på denna nivå..
Jag lägger nog hellre dom extra pengarna då jag värdesätter att slippa göra det själv! men tack för svaret det var intressant att få veta!

Jag har nu bytt drv.pkt., det gjorde väldigt gott..
Den går så fint o smidigt nu alltså! vibrationerna strax innan detta dom senaste dagarna har varit bedrövliga, snacka om dåligt drv.pkt...
Men nu rullar det på fint!
Tack för all hjälp!

DisqoBizkit skrev:
Jag har nu bytt drv.pkt., det gjorde väldigt gott..
Den går så fint o smidigt nu alltså! vibrationerna strax innan detta dom senaste dagarna har varit bedrövliga, snacka om dåligt drv.pkt...
Men nu rullar det på fint!
Tack för all hjälp!

Skönt att höra!

Vill ju inte höra nåt om att just "vår" typ av hoj ska ha nåra problem :hihi

Kommer nu att somna snabbare och sova bättre denna höst.

över och ut

Mark skrev:
Skönt att höra!

Vill ju inte höra nåt om att just "vår" typ av hoj ska ha nåra problem :hihi

Kommer nu att somna snabbare och sova bättre denna höst.

över och ut
Nej det var gött!
Dock så har den ett litet surt problem, och det är fästena till instrumenteringen..
Dom spricker loss vid lite hjulning tydligen, jag vet inte om jag gjort det eller om det var så sen innan.. har du det problemet på din mark?

Back