Vibration i styret efter däckbyte - vad kan det bero på?

Nu har det gått ett par dagar. Blev det bra?

+1 till detta, gunga kraftigt och helst utan att använda frambroms t.ex. mot ngt.

Har precis avslutat en 8 dagars, 235mils Norgetur.
Vibrationerna kan ha minskat lite, men de är fortfarande där och jämför jag dessa pilot road mot mina förra däck så är det stor skillnad.

Angående Lossa hjulbult, nått jag kan mecka med själv utan att behöva oroa mig allt för mycket?
 
Har precis avslutat en 8 dagars, 235mils Norgetur.
Vibrationerna kan ha minskat lite, men de är fortfarande där och jämför jag dessa pilot road mot mina förra däck så är det stor skillnad.

Angående Lossa hjulbult, nått jag kan mecka med själv utan att behöva oroa mig allt för mycket?

Det borde inte vara något problem, dra inte ur den bara. Och dra inte sönder skruvarna/gängorna när du skruvar ihop det igen.
 
Pratade med en till handlare igår och han sa att om de har gjort en ombalansering så bör det inte vara det. Däremot suckade han bara han bara när jag nämnde att de var köpta från däckonline och sa att det nog beror på det. Däckkvaliteten var skiftande enligt han.

Kort sagt, bara och åka slut däcken sen byta? Själv känns det kostigt att jag ska behöva skruva i en fullt fungerande båge för att jag bytt däck...
 
Pratade med en till handlare igår och han sa att om de har gjort en ombalansering så bör det inte vara det. Däremot suckade han bara han bara när jag nämnde att de var köpta från däckonline och sa att det nog beror på det. Däckkvaliteten var skiftande enligt han.

Kort sagt, bara och åka slut däcken sen byta? Själv känns det kostigt att jag ska behöva skruva i en fullt fungerande båge för att jag bytt däck...

Det är ju samma tillverkare av däcken på däckonline, varför skulle de vibrera mer bara för att det är den återförsäljaren? :va Kvalitén borde ju vara samma som på alla andra ställen, för tror fan inte däcktillverkarna tillverkar sämre däck bara för att pallen ska till däckonline.

Med det sagt, däck KAN faktiskt vara fel på, och det kan ge vibrationer, men då beror det inte på var man köpt däcket.

Hade du bott närmare hade jag gärna tagit mig en titt.
 
Pratade med en till handlare igår och han sa att om de har gjort en ombalansering så bör det inte vara det. Däremot suckade han bara han bara när jag nämnde att de var köpta från däckonline och sa att det nog beror på det. Däckkvaliteten var skiftande enligt han.

:confused::va:7peta:dummer:glömdet
 
Pratade med en till handlare igår och BLA BLA däckonline BLA BLA Däckkvaliteten var skiftande enligt han....

Förstår att en däckhandlare inte gillar konkurrensen men hur kan han sänka sig själv på det viset HAHAHA
 
Klart jag kan åka till någon mer firma (än de som bytte däcken + balanserade) och låta dem göra ett försök, men känns lite som pengar i sjön om det inte fungerar :arsele
 
Klart jag kan åka till någon mer firma (än de som bytte däcken + balanserade) och låta dem göra ett försök, men känns lite som pengar i sjön om det inte fungerar :arsele

Hör med nån som kör RR, de flesta som gör det har både prylar och kunskap i att både kränga och balansera däck. :fakta
Och du kan nog få hjälp med det för en fika. :hihi
 
Kan uppdatera tråden om någon annan råkar ut för liknande.
Då jag har TPMS (Tire Pressure Monitor System) på båda däcken blinkade varningslampan till här om dagen då jag låg på 2,3 fram, 2,5 bak i tryck.

Jag hade efter bytet noterat att de låg lite lägre än innan bytet men visste inte att det gjorde sån stor skillnad.

Jag tankade upp däcken till 2,6 fram, 2,9 bak och vipps! Vibrationerna borta. Som en ny hoj.:banana

Innan bytet hade jag legat på 2,7 respektive 3,1 med mina originaldäck Diablo Corza.
Kan tyckas konstigt att jag inte regerade tidigare, men trodde verkligen inte att det kunde spela sån stor roll.
 
Kan uppdatera tråden om någon annan råkar ut för liknande.
Då jag har TPMS (Tire Pressure Monitor System) på båda däcken blinkade varningslampan till här om dagen då jag låg på 2,3 fram, 2,5 bak i tryck.

Jag hade efter bytet noterat att de låg lite lägre än innan bytet men visste inte att det gjorde sån stor skillnad.

Jag tankade upp däcken till 2,6 fram, 2,9 bak och vipps! Vibrationerna borta. Som en ny hoj.:banana

Innan bytet hade jag legat på 2,7 respektive 3,1 med mina originaldäck Diablo Corza.
Kan tyckas konstigt att jag inte regerade tidigare, men trodde verkligen inte att det kunde spela sån stor roll.

Ja, däckstryck gör rätt stor skillnad. Det kan dessutom göra så att det känns som om hojen faller in i kurvor, och sånt där skoj.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top