Viasat, Boxer eller annat...?

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Vår dekoder bara dog idag.. :4skrika :huvet Eftersom vi bor på bonnalandet, så har vi bara tv1, tv2 samt tv4 (vid bra väder). Nu måste vi skaffa en ny dekoder annars kommer jag att dö av tristess. Vad jag vet så finns det Boxer och Viasat. Finns det fler? Vilken är bäst? Rekommendera och ge tips.
(Parabol har vi redan.)

Hade satsat på canal digital med parabol.
Boxer tar ockerpriser för sitt lilla utbud och
viaspratt har mest skitkanaler.

beror på om du hade tänkt att köra ärligt och betala för dig eller om du hade tänkt tanken med piratkort.

Tobbe_N skrev:
beror på om du hade tänkt att köra ärligt och betala för dig eller om du hade tänkt tanken med piratkort.

Vi tänkte nog köra ärligt. Brukar vara strul med pirat. Har du något bra förslag....?

Viasat har väl varit finurliga och gjort ett nytt kort nu som byter koder var 15:e minut tror jag.
Alltså så funkar inte de vanliga piratkorten som finns nu på marknaden.

exiteme skrev:
Vi tänkte nog köra ärligt. Brukar vara strul med pirat. Har du något bra förslag....?

Boxer anser jag vara bäst oavsett vad dom tar betalt. 5:an och 3:an är ett måste att ha och det har bara Boxer i sina paket, samt den viktigaste kanalen Eurosport!

Skulle ta viasat. Då får du juh som sagt 3:an men tyvärr inte 5:an. Sen eurosport får du väl med och Viasat sport

Clifton skrev:
Skulle ta viasat. Då får du juh som sagt 3:an men tyvärr inte 5:an. Sen eurosport får du väl med och Viasat sport

Eurosport finns enbart på Canal digital och boxer.

Skulle tatt boxer, eftesom Viasat har bara skit och canaldigital inte har 3:an och vissa andra viasatkanaler (ztv, tv8 om man vill ha dom) Har själv boxer sen ett år tillbaks och är nöjd med bildkvalité/ljudet samt utbudet. Discovery finns räcker för mig :D

Här är vi så lyckligt lottade att vi blir tvungna att köpa digitalåda :mad:
Vill egentligen inte ha skiten som erbjuds, faan betala licens en gång till varje år :huvet

som sagt så är viasat:s nya kodsystem inte knäckt än, boxer funkar inte heller piratkortet till just nu. (vad jag vet iaf)
canaldigital däremot funkar det kalas till.

men men, du skulle ju köra ärligt. titta då på utbudet, vilka kanaler är viktiga för DIG.
Funkar boxer där du bor? Kanske inte är säkert om du nu bor ute på landet och har problem med den vanliga tv-mottagningen, iom att även boxer är marksänt.
om det inte funkar så återstår då canaldigital eller viasat.
av de två skulle jag valt canaldigital, därför att jag gillar 5:an bättre än tv3. vidare så har du även discovery och eurosport i deras utbud.
sen tycker jag att canal+ är bättre än tv1000 också.

Det enda rätta i dekodersammanhang är en DreamBox.

PenDragon skrev:
Det enda rätta i dekodersammanhang är en DreamBox.
visst, men de är inte så jätte billiga. och om man sedan inte ska köra pirat heller så är det knappast värt pengarna

Lånar tråden lite:

Nån som vet hur det ligger till med kort till ComHem?
Inte riktigt vad tråden handlade om men folk som läser här verkar ha lite koll.

Dom gjorde ju om sitt system för ca 1år sen sen dess har jag inte hört nått om nya piratkort....
Nån som vet?

Angående TV3 och Kanal 5

Är ingen klippa på området men är det inte så att man med rätt box kan plocka ner allt från tex CanalDigital och sedan ta 3:an från ViaSat?
(Självklart måste man då ha ett abonnemang från ViaSat).

Lartes skrev:
Lånar tråden lite:

Nån som vet hur det ligger till med kort till ComHem?
Inte riktigt vad tråden handlade om men folk som läser här verkar ha lite koll.

Dom gjorde ju om sitt system för ca 1år sen sen dess har jag inte hört nått om nya piratkort....
Nån som vet?

Här sitter det grymma gubbar som kan sånt.

http://www.comhit.net/

:tummenupp

sandstream skrev:
Är ingen klippa på området men är det inte så att man med rätt box kan plocka ner allt från tex CanalDigital och sedan ta 3:an från ViaSat?

Du borde väl kunna som är i branschen?

Therudeboy skrev:
Du borde väl kunna som är i branschen?
Vi kränger bara Boxer än så länge så jag har inte satt mig in i abonnemang och kanaler för CD och ViaSat. Har comhem själv.

sandstream skrev:

jo, med rätt mottagare så är det inga problem. att tänka på är dock att du måste ha flera LNB-huvud för att det ska funka. ett LNB för varje sattelit som du vill kunna ta in.
alternativt är att man har en motorstyrning så man vrider hela parabol-antennen när man byter kanal, men det är stenålder.

ps. för tillfället så kan man ta in 3:an från viasat utan abonemang... den kanalen är öppen, vet dock inte hur länge till den kommer vara det.Ds

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back