Vi var ute och fotade våra GSXR och R1:a!

Fel!
B1 och B2 :arsele
Fina hojar och fina bilder, speciellt de 2 sista, gillar den näst sista bäst men den sista ser faktiskt ut att komma från nån mc-tidning eller nått. Lyckat! :tummenupp

posör 1 posör 2 :rolleyes: p1 p2

Hela tanken var att göra en massa HDR-bilder faktiskt! Bilden med Vättern som bakgrund fick åt skogen. Vi vare där för några dagar sen, fotograferade med en stilig solnedgång strax till höger om hojarna. När jag kommer hem ser jag att allt är i ISO1600. :huvet :huvet :huvet

Det kommer garanterat att komma en uppdatering med fler bilder! :yoparty

Jag måste bara hitta Photomatix pro först...

Kul med lite bra kritik! Alla bilder är raw, och gulsticket på första bilden är tillgjort! Gråfilter har jag inte heller, det är tillagt i PS, om du menar himmelen på kortet med båda hojarna?

Däremot har du helt rätt om skärpedjupet. Jag saknar en fjärrkontroll till kameran också för att kunna ta lite skarpare bilder. Stativet jag har nu är rätt rangligt och i 200:- klassen, vilket gör att vill jag ta riktigt skarpa bilder (såpass som det går med kit-objektivet) så måste jag köra med tidstagningen, och det är jobbigt att vänta 10 sekunder varje gång:)

Jasså, dåså! Medvetet gulstick altså. Ja, jag menar den med hojarna och himmeln. Nu när du säger det så vet jag t.o.m vilken effekt du använt "lighting effects"(tror jag)

Hehe, så vad använde du för bländare på dom bilderna då?

Jasså, dåså! Medvetet gulstick altså. Ja, jag menar den med hojarna och himmeln. Nu när du säger det så vet jag t.o.m vilken effekt du använt "lighting effects"(tror jag)

Hehe, så vad använde du för bländare på dom bilderna då?

Bländartal 9. Lightning effects har jag inte heller använt tyvärr. Jag drog en cirkel runt hojarna, skapade nytt lager, inverterade cirkeln, fyllde den med svart. Gaussian blur över det lagret, tonade ner det en hel del och målade bort den delen utav lagret som jag inte ville visa. Ungefär som om jag hade haft en tonat nd-filter. Går ju att göra på lite lättare sätt, men jag har ofta en tanke och leker sen fram redigeringen på olika sätt :)

Bländartal 9. Lightning effects har jag inte heller använt tyvärr. Jag drog en cirkel runt hojarna, skapade nytt lager, inverterade cirkeln, fyllde den med svart. Gaussian blur över det lagret, tonade ner det en hel del och målade bort den delen utav lagret som jag inte ville visa. Ungefär som om jag hade haft en tonat nd-filter. Går ju att göra på lite lättare sätt, men jag har ofta en tanke och leker sen fram redigeringen på olika sätt :)

Hmm, vid bländare 9 så tycker jag nästan du borde få mer skärpedjup. Iofs så kanske du körde lite högre bränvidd

Du hade fått nästan exakt samma effekt med ljuseffekterna där :) Jag är sugen själv på gråfilter. Vet inte om man ska skaffa 25% eller 50% vet inte hur pass stor skilnad det blir.

Hmm, vid bländare 9 så tycker jag nästan du borde få mer skärpedjup. Iofs så kanske du körde lite högre bränvidd

Du hade fått nästan exakt samma effekt med ljuseffekterna där :) Jag är sugen själv på gråfilter. Vet inte om man ska skaffa 25% eller 50% vet inte hur pass stor skilnad det blir.

Det är möjligt att jag under någon utav bilderna har fokuserat på ex. någon annan del utav hojen än på övriga, därför det kanske förvillar lite. Jag glömde sätta till manuell fokus.

Det finns mycket prylar man vill köpa på sig, surt
bara att det är så förbaskat dyrt:)

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka