Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
CJ900RR skrev:S Uger![]()
CJ900RR skrev:S Uger![]()
watson skrev:Moget!
Biturbo skrev:Mats Andersson![]()
GuW skrev:Tja, hojrelaterat borde man ju kunna hitta på, men nu står det fan stilla.
Det ska va kort och lätt att skrika när hon tuggar på skinstället, feminint utan att vara tjejigt (en staff är en staff även om det är en tik), och hojrelaterat...
Tiller, Gixxra, CBR??? näe det går fan inte, ni får byta hoj helt enkelt...
(eller döpa hunden till "Hynda")
watson skrev:...(Inte för att det spelar mycket roll vilket kön hunden har men...)
/FW
DaLorD skrev:![]()
Klart att det spelar roll vikket kön hunden har... Det är stor skillnad på hane och hona.. Man ska ju veta vad man vill ha för hund och i vilken omgivning den kommer att befinna sig i under sina livsår m.m...
![]()
stony skrev:Skulle också vilja ha en jycke.. men jag kan inte komma på nått bra sätt att ha hand om hunden när man jobbar![]()
Någon som bor själv med jycke, hur löser ni det?
watson skrev:Det känns som att den stora skillnaden är tempramentet på hunden.
I övrigt så är det bara välja mellan att ha en hund som kissar i varenda gathörn eller en som löper två ggr om året.
JAG vill ha en vettig individ, inte ett kön...
/FW
DaLorD skrev:Jo men om du tillexempel redan har en hund eller någon nära som föräldrar eller syskon där hunden kan tänkas vara i perioder så är det ju bra om de passar ihop... hane-hane är inte alltid jättelyckat..
Min hane funkar med andra hanar till de uppnår 1-1,5 år ålder eller är en småhund... sen en vacker dag kan det smälla och det e inte kul...
Men en tik... som ofta blir tjurig med åren är inte heller så skoj.. dessutom är det tyvärr större chans till sjukdomar/skendräktigheter/hormonrubbnigar...
Tik - tik är inte heller alltid bra... blir de osams vilket de oftast inte blir men om... så ska man veta att när tik slåss... så slåss de för allt de har och det kan ha förödande komplikationer..
En hane som slåss gör det för att markera ev. Rang.. (om inte hunden är tränad för fighter vilket tyvärr många idioter håller på med...)
Men självklart e det individen man är ute efter och som du säger spelar inte könet egentligen nån roll utan valet kan bara underlätta det för dig och din hund i framtiden...
Hur som helst ..., Lycka till... jag önskar dig många lyckliga hund-år...
Jag e lite avis... vill oxå ha en valp igen ju...
watson skrev:BTW. Valet ligger just nu mellan "Ninja" eller "KIA". Kom med flera förslag!!
/FW
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden