Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Ort
göteborg
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
if ville ha 32000kr av mej å ki vilket bolag yoooo
blev trygg hansa 6900 hel :)
 
Last edited:

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
If ville ha en bra bit över 30 kkr för mina två tidigare hojar, som båda gick att försäkra för under 4000 hos andra bolag. Med Husan var det helt plötsligt under 1500, för helförsäkring.

Jag är helt bergis på att alla försäkringspriser styrs av slumpgenerator.
 

JRO

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA
Någon som har tips var man köper schyssta motardkläder i gbg + vettig hjälm + goggles. Vad kör ni i när det är varmt? Frugan tyckte jag var lite :dummer när jag sa att det är krav med tuppkam på hjälmen....för det är det väl? :yoparty hehehehe!
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Någon som har tips var man köper schyssta motardkläder i gbg + vettig hjälm + goggles. Vad kör ni i när det är varmt? Frugan tyckte jag var lite :dummer när jag sa att det är krav med tuppkam på hjälmen....för det är det väl? :yoparty hehehehe!
Bergmans motor i borås.
Vi har 15% rabatt där om du uppger att du kommer från motardligan i gbg!:yoparty
 

STimmyS

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2012
Ort
Göteborg
Hoj
2009 KTM 530 EXC
Någon som har tips var man köper schyssta motardkläder i gbg + vettig hjälm + goggles. Vad kör ni i när det är varmt? Frugan tyckte jag var lite :dummer när jag sa att det är krav med tuppkam på hjälmen....för det är det väl? :yoparty hehehehe!

Köpt massa grejer från 24mx.se sjukt bra priser och massa bra märken att välja mellan.
 

jenzino

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Fel sida landet
Hoj
brap
Någon som har tips var man köper schyssta motardkläder i gbg + vettig hjälm + goggles. Vad kör ni i när det är varmt? Frugan tyckte jag var lite :dummer när jag sa att det är krav med tuppkam på hjälmen....för det är det väl? :yoparty hehehehe!

:rock Undvik fc-moto.de iaf, det är mitt råd.. Ridestore/24mx funkar ju bra som nätbutiker och cec/sportdepån om du föredrar att gå i butik lokalt. :tummenupp
 

JRO

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA
Tack för hjälpen gubbar. Killen jag köpte hojen av äger 24MX så det är bra. Sportdepan Stig Center var jag inne hos igår :) Sista frågan så jag inte spammar sönder denna tråd, hojen har gått 199mil nu och tidigare (enda) ägaren hade själv bytt olja vid 150mil och sedan lämnat in den på bänkning med acra + pcv + kn filter/moddad luftburk. Dock vill jag känna att allt är okej så ringde Johans MC som inte hade tid förrän efter midsommar för första service och började snacka lite om att garantin inte gäller om jag kör längre än 250mil (nu rullat 199mil). Vad är det för garantier på dessa hojar och är det noga att serva på aukt.verkstad? Tacksam för tips.
 

"Budda"

Budda
Gick med
28 Nov 2008
Ort
-Göteborg-
Hoj
Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen
Tack för hjälpen gubbar. Killen jag köpte hojen av äger 24MX så det är bra. Sportdepan Stig Center var jag inne hos igår :) Sista frågan så jag inte spammar sönder denna tråd, hojen har gått 199mil nu och tidigare (enda) ägaren hade själv bytt olja vid 150mil och sedan lämnat in den på bänkning med acra + pcv + kn filter/moddad luftburk. Dock vill jag känna att allt är okej så ringde Johans MC som inte hade tid förrän efter midsommar för första service och började snacka lite om att garantin inte gäller om jag kör längre än 250mil (nu rullat 199mil). Vad är det för garantier på dessa hojar och är det noga att serva på aukt.verkstad? Tacksam för tips.

Jag kan inte garantierna o.s.v. men är tämligen övertygad om att du får både svar på frågan och ett bra bemötande om du slår en signal till Bergmans i Borås. De har bra koll på läget. Tycker jag. Hade min 625:a där nu senast och är grymt nöjd.
 

JRO

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA
Lyckades få en akuttid hos Johans MC imorse som fixade den så kallade "1:a servicen" så garantin fortlöper (2år på dessa 690's). Var lite orolig att denna skulle vara äventyrad men nu fixad :tummenupp
Tack för Era snabba svar och tips. Trevlig helg på er!
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top