Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

Gp 12:00 24/10

Tänkte ta en liten sväng med motardhjul imorgon. Vädret kan bli en blandning av Högtryck och lågtryck, inslag av brist med klart väder. Tror inte det blir snöblandat regn och lokalt underkylt regn!

1. Rick
2.
3.
4.
5.
sex. Paser (Tycker det är kul när det är tidigt, regn och köra med dåliga däck)
 
Kul med likasinnade entusiaster som hängde med idag! :rolleyes:
Bilder finns i "Bilder, bilder och FILMER *Inget annat* "tråden.
 
Hade ju varit kanon om du kunde få med en uppsättning endurosulor.

jo det är sant.

men är det 690 som gäller eller skall man kolla på typ 660 med massa tillbehör?

årsmodell skiter jag i men jag vill ha en moppe som går bra och som inte är klumpig å så.

prisnivå är mellan 40000-55000.- är det då bättre att köpa en äldre?
 
jo det är sant.

men är det 690 som gäller eller skall man kolla på typ 660 med massa tillbehör?

årsmodell skiter jag i men jag vill ha en moppe som går bra och som inte är klumpig å så.

prisnivå är mellan 40000-55000.- är det då bättre att köpa en äldre?

Jag har inte provat 690 i någon större utsträckning. Det är ju en "nyare" 660 så den har såklart fördelar.

625/660 är dock kända för att vara hållbara så det är inte heller en dålig affär. Kan du få med motardsulor och enduro så är det ganska roligt att kunna byta.

Hade jag handlat idag, så hade det blivit en 690 enduro med dubbla uppsättningar. Ligger dock lite över din budget. Du har inget annat du kan sälja? ;)

EDIT: har du inga planer på att åka så mkt på vintern så är endurodäcken kanske bara överflödiga. Ofta känns det ganska dyrt att köpa dom i efterhand.
 
Jag har inte provat 690 i någon större utsträckning. Det är ju en "nyare" 660 så den har såklart fördelar.

625/660 är dock kända för att vara hållbara så det är inte heller en dålig affär. Kan du få med motardsulor och enduro så är det ganska roligt att kunna byta.

Hade jag handlat idag, så hade det blivit en 690 enduro med dubbla uppsättningar. Ligger dock lite över din budget. Du har inget annat du kan sälja? ;)

EDIT: har du inga planer på att åka så mkt på vintern så är endurodäcken kanske bara överflödiga. Ofta känns det ganska dyrt att köpa dom i efterhand.

för man klarar sig ändå med släta sulor i lite terräng? (tänkte på Rick i bildtråden)
 
för man klarar sig ändå med släta sulor i lite terräng? (tänkte på Rick i bildtråden)

Precis.

Här kan du se lite mer, tittar du noga kan du se att vi ibland har enduro och ibland gatdäck.

[YOUTUBE-ID]mjkFXIi02iU[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]zFNkn2ymAhc[/YOUTUBE-ID]
 
för man klarar sig ändå med släta sulor i lite terräng? (tänkte på Rick i bildtråden)

Nja... Ska man köra höst/vinter/vår e det crosshjul som gäller.
För dina pengar hade jag letat en 525/625/640/660 med 2 uppsättningar hjul.
Finns en fin 525 06a på soe.se nu dock hade jag valt en 6** variant om du kommet köra den som brukshoj dvs till o från jobb etc o inte bara nöjeskörning
 
Nja... Ska man köra höst/vinter/vår e det crosshjul som gäller.
För dina pengar hade jag letat en 525/625/640/660 med 2 uppsättningar hjul.
Finns en fin 525 06a på soe.se nu dock hade jag valt en 6** variant om du kommet köra den som brukshoj dvs till o från jobb etc o inte bara nöjeskörning

här är ju en schysst:
http://www.blocket.se/goteborg/Ktm_660_smc_29830858.htm?ca=15&w=1

någon som vet ungefär vad det skiljer i effekt mellan 660 och 690?
 
här är ju en schysst:
http://www.blocket.se/goteborg/Ktm_660_smc_29830858.htm?ca=15&w=1

någon som vet ungefär vad det skiljer i effekt mellan 660 och 690?

Vissa vill påstå att det är bättre bottenvrid i 660 vs 690.
Jag tycker dock att det är bättre drag genom hela registret på 690n.

Chassit är bra mycket smidigare på 690, hojen känns smalare och vibrerar dessutom mindre än 660.

Den du länkade till innan för 55k är säkert ett bra köp.
Endurohjul går alltid att fixa.

Annars köper du en 690enduro och ett motardkit vid sidan om.
Ett sprillans motardkit får du för ca 8500kr exl däck.
 
Vissa vill påstå att det är bättre bottenvrid i 660 vs 690.
Jag tycker dock att det är bättre drag genom hela registret på 690n.

Chassit är bra mycket smidigare på 690, hojen känns smalare och vibrerar dessutom mindre än 660.

Den du länkade till innan för 55k är säkert ett bra köp.
Endurohjul går alltid att fixa.

Annars köper du en 690enduro och ett motardkit vid sidan om.
Ett sprillans motardkit får du för ca 8500kr exl däck.



en tanke... varför envisas ni med att köpa endurocykeln? den körstilen ni verkar ha i skogen verkar inte kräva något speciellt i fjädringsväg? däremot gör gatåkning och ev banåkning det... varför inte köpa en smc och ist köpa till knotterhjul som dessutom ofta är billigare än motardgrejer.
 
en tanke... varför envisas ni med att köpa endurocykeln? den körstilen ni verkar ha i skogen verkar inte kräva något speciellt i fjädringsväg? däremot gör gatåkning och ev banåkning det... varför inte köpa en smc och ist köpa till knotterhjul som dessutom ofta är billigare än motardgrejer.

Enduron är lättare att bygga om till motard än vice versa.
Fjädringen går att styva upp tillräckligt och bromsarna duger fint. :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top