Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

Heltloss

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SM -08
Jag måste tydligen skriva något mer för att datorn skall sluta retas...



Men... nej, jag VET att jag ändrade. Se mitt inlägg en bit bak. Tog ju bort frågetecknet! Sen försvann jag igen... :va
Det är datorn som djävlas med mig. I know it! :mad:

Gott är det, såg att koop som har nog tagit fel lista, så du fick tillbaka ditt "?". Aja hoppas det blir bra väder nu på söndag bara!
 

EBMisDead

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Ort
Göteborg/Kalmar
Hoj
ZX-10R / Hypermotard 1100S
Körning söndag
GP 12,00
1 Dagotto
2 Krilllan
3 Vael - jajajaja...
4 Budda?
5 Jenzino
6 Fast_man?
71 Rasorblade
8 Koop(denna gång med fungerande koppling, hoppas jag blir långvarig nu.)
9 Torak
10 Heltloss
11 EBMisDead (fastän man har ett stort as till motard :/)
//
4327 Dezeo[
 

Dezeo

When in doubt, throttle out.
Gick med
24 May 2009
Ort
Gbg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro - 17 & Triumph Bobberville -66
Någon här som vet hur jag får ut rambulten på husan? har fått ut den ca 2cm men nu sitter den fan fast. Bankar och slår som fan, men de händer inget =/
 

Dezeo

When in doubt, throttle out.
Gick med
24 May 2009
Ort
Gbg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro - 17 & Triumph Bobberville -66
du e inne på rätt spår, har du lossat bakfjädern? annars kommer den att spänna/nypa så du inte får ut den.

den är jätte lossad =/

som sagt, jag får ut den 2cm, sen sitter den. kommer precis utanför ramens vänstersida.
 

Dezeo

When in doubt, throttle out.
Gick med
24 May 2009
Ort
Gbg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro - 17 & Triumph Bobberville -66
Spänd kedja? lossa hjul m.m. så går det lättare...

Kedjan ligger i oljebad 4 meter från hojen.

Jag har börjat inse att det är något tyngre fel på skiten. Misstänker att swinglager har kollapsat och tar emot på något sätt. jag kommer mina 2cm men sen är det stopp. Kan varken banka eller skruva ut den.
Jag skiter i att ta väck motorn denna gången och så kör jag på detta lagret tills jag har pengar och ork till att kapa ram bulten och putta ut den åt andra hållet.

Jag har provat att plocka loss dämparen, ingen kedja är på, bänt och vickat på både swing och motor åt alla håll. Bankat med olika sorters donar, lagt hojen ner så att jag slår mot något stumt + massa mer. den vill fan inte ut. >.<

men men, nu har jag väl stulit tråden nog.

Ska försöka få ihop han tills på söndag iaf! :tummenupp
 

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Ort
Asker, Norge
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
Jag som har vurpat tre gånger då?:va Ingen vurpa på tre år sen eller?
Eller så är jag bara klantig :p
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Projekt: 525 renovering

Nu ni!

Nu börjar det hända saker i mitt garage. Efter sju sorger och åtta bedrövelser (känns det som) börjar min hoj nu likna en hoj igen.

Första problemet uppstod ju när jag hade toppen på genomgång hos min kompis, han ringde upp mig och sade att brickorna under ventilfjädrarna var slut och ville inte sätta ihop när de var så. Efter lite snabb efterforskning upptäckte jag att det inte gick att köpa brickorna skilt, så jag tänkte "Skit samma" och beställde 4 nya ventilfjäderkit.

Så, för en vecka sedan kom jag tillbaka från jobbet, och någon dag senare var toppen helt klar och i toppskick. Dock blev projektet att ligga då min vänstra tumme var oanvändbar pga. krosskada, samt att min mammas släkt var på besök.
För någon dag sedan tog jag dock tag i det igen. Satte i nya lagrena i motorn samt nya lagerbanorna på veven.
I går fortsatte sedan arbetet med att sätta ihop allting. Arbetet löpte i princip smärtfritt tills jag hade en enda bult kvar att skruva fast, banjobulten som sitter i toppen till oljeledningen. Ställer momentnyckeln på 10nm enl. spec. och börjar dra åt. Plötsligt säger det "knäck" och så har jag en bultskalle i handen. Klockan var då ungefär 21 på kvällen, så jag städade undan och satsade på att hitta en ny banjobult idag.

Idag åkte jag då och köpte ny banjobult (inga problem) och skruvade dit den. Fick sedan böka på en god stund innan jag fick motorn på plats. (Det är trångt som ett nunnearsel.)
Nu har jag precis ätit lunch, och ska efter detta inlägg är skrivet gå ut och fortsätta med att koppla i sladdar och slangar och göra färdigt allting. Sedan ska det i lite olja och därefter ska hon igång. Målet är att jag ska hinna få igång henne och köra in i en timme innan det är dags för middag. Önska mig lycka till! :tummenupp
 

"Budda"

Budda
Gick med
28 Nov 2008
Ort
-Göteborg-
Hoj
Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen
Körning söndag
GP 12,00
1 Dagotto
2 Krilllan
3 Vael - jajajaja...
4
5 Jenzino
6 Fast_man?
7 Budda
71 Rasorblade
8 Koop(denna gång med fungerande koppling, hoppas jag blir långvarig nu.)
9 Torak
10 Heltloss
11 EBMisDead (fastän man har ett stort as till motard :/)
//
4327 Dezeo

3:e gången gillt... får se om jag får stå kvar denna gången :D

Nu ni!

Nu börjar det hända saker i mitt garage. Efter sju sorger och åtta bedrövelser (känns det som) börjar min hoj nu likna en hoj igen.

Första problemet uppstod ju när jag hade toppen på genomgång hos min kompis, han ringde upp mig och sade att brickorna under ventilfjädrarna var slut och ville inte sätta ihop när de var så. Efter lite snabb efterforskning upptäckte jag att det inte gick att köpa brickorna skilt, så jag tänkte "Skit samma" och beställde 4 nya ventilfjäderkit.

Så, för en vecka sedan kom jag tillbaka från jobbet, och någon dag senare var toppen helt klar och i toppskick. Dock blev projektet att ligga då min vänstra tumme var oanvändbar pga. krosskada, samt att min mammas släkt var på besök.
För någon dag sedan tog jag dock tag i det igen. Satte i nya lagrena i motorn samt nya lagerbanorna på veven.
I går fortsatte sedan arbetet med att sätta ihop allting. Arbetet löpte i princip smärtfritt tills jag hade en enda bult kvar att skruva fast, banjobulten som sitter i toppen till oljeledningen. Ställer momentnyckeln på 10nm enl. spec. och börjar dra åt. Plötsligt säger det "knäck" och så har jag en bultskalle i handen. Klockan var då ungefär 21 på kvällen, så jag städade undan och satsade på att hitta en ny banjobult idag.

Idag åkte jag då och köpte ny banjobult (inga problem) och skruvade dit den. Fick sedan böka på en god stund innan jag fick motorn på plats. (Det är trångt som ett nunnearsel.)
Nu har jag precis ätit lunch, och ska efter detta inlägg är skrivet gå ut och fortsätta med att koppla i sladdar och slangar och göra färdigt allting. Sedan ska det i lite olja och därefter ska hon igång. Målet är att jag ska hinna få igång henne och köra in i en timme innan det är dags för middag. Önska mig lycka till! :tummenupp

LYCKA TILL! :tummenupp
Keep us posted! :)
 
Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top