Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

Gårdagens Braaap!

P1010031.jpg

P1010030.jpg


[YOUTUBE-ID]9hXLR2VY9SE[/YOUTUBE-ID]
 
Då har man haft första stöldförsöket på motarden :( Någon idiot som försökt klippa skivan fram med bultsax eller liknande, men inte lyckats, utan bara gjort ett djupt djävla jack i skivan :huvet Idioter! :mad:

Orginaldrevning på 625 smc -05:a? Någon som vet?
Boken säger 16:38, o den lär väl knappast ha fel va? Eller? :va
På min sitter nämligen 17:40 o jag har så svårt att tro att snubben som haft den innan har bytt något. (Om ni tycker frågan verkar konstig)

Framskiva: 320mm flytande, till ovan nämnda hoj. Ingen som råkar sitta på en sån? :D Något speciellt märke man vill satsa på om man nu inte går på orginal?
 
Då har man haft första stöldförsöket på motarden :( Någon idiot som försökt klippa skivan fram med bultsax eller liknande, men inte lyckats, utan bara gjort ett djupt djävla jack i skivan :huvet Idioter! :mad:

Orginaldrevning på 625 smc -05:a? Någon som vet?
Boken säger 16:38, o den lär väl knappast ha fel va? Eller? :va
På min sitter nämligen 17:40 o jag har så svårt att tro att snubben som haft den innan har bytt något. (Om ni tycker frågan verkar konstig)

Framskiva: 320mm flytande, till ovan nämnda hoj. Ingen som råkar sitta på en sån? :D Något speciellt märke man vill satsa på om man nu inte går på orginal?

17/40 ska vara original drevningen för SMC.n 2005
 
Då har man haft första stöldförsöket på motarden :( Någon idiot som försökt klippa skivan fram med bultsax eller liknande, men inte lyckats, utan bara gjort ett djupt djävla jack i skivan :huvet Idioter! :mad:

Orginaldrevning på 625 smc -05:a? Någon som vet?
Boken säger 16:38, o den lär väl knappast ha fel va? Eller? :va
På min sitter nämligen 17:40 o jag har så svårt att tro att snubben som haft den innan har bytt något. (Om ni tycker frågan verkar konstig)

Framskiva: 320mm flytande, till ovan nämnda hoj. Ingen som råkar sitta på en sån? :D Något speciellt märke man vill satsa på om man nu inte går på orginal?

17-40 är original på din.
Kan kolla med Allright vad de ska ha för en skiva
 
17/40 ska vara original drevningen för SMC.n 2005

Misstänkte det! Tack! :tummenupp
Då är det inte jag som är :dummer
Vet du om det finns på papper någonstans?
Gamle hojen finns ju instruktionsboken som pdf på nätet från KTM:s hemsida, men jag hittar inte 625:an. Bara 640 :(

17-40 är original på din.
Kan kolla med Allright vad de ska ha för en skiva

Du är en klippa! 1900 har jag hittat flytande för. Låt mig gärna veta om du kan komma under det! Tack igen :krama

När jag ändå har er "på tråden" :tuttar

Jag köpte ju nytt bakdrev. 4 kugg upp. Kedjan var ju för kort då såklart. Då är frågan, hur mycket längre behöver jag då? Fyra kuggar = fyra länkar till? Eller hur funkar det? :va
Köper man ny kedja då, eller meckar man på länkar på den gamla? Drivpaketet känns rätt fräsht, så det känns lite tidigt att byta kedja. Särskilt nu när man åker på ny bromsskiva :huvet
 
Last edited:
Misstänkte det! Tack! :tummenupp
Då är det inte jag som är :dummer
Vet du om det finns på papper någonstans?
Gamle hojen finns ju instruktionsboken som pdf på nätet från KTM:s hemsida, men jag hittar inte 625:an. Bara 640 :(



Du är en klippa! 1900 har jag hittat flytande för. Låt mig gärna veta om du kan komma under det! Tack igen :krama

När jag ändå har er "på tråden" :tuttar

Jag köpte ju nytt bakdrev. 4 kugg upp. Kedjan var ju för kort då såklart. Då är frågan, hur mycket längre behöver jag då? Fyra kuggar = fyra länkar till? Eller hur funkar det? :va
Köper man ny kedja då, eller meckar man på länkar på den gamla? Drivpaketet känns rätt fräsht, så det känns lite tidigt att byta kedja. Särskilt nu när man åker på ny bromsskiva :huvet
sorry men att "förlänga en kedja e inte bra...:rolleyes:
 
Misstänkte det! Tack! :tummenupp
Då är det inte jag som är :dummer
Vet du om det finns på papper någonstans?
Gamle hojen finns ju instruktionsboken som pdf på nätet från KTM:s hemsida, men jag hittar inte 625:an. Bara 640 :(



Du är en klippa! 1900 har jag hittat flytande för. Låt mig gärna veta om du kan komma under det! Tack igen :krama

När jag ändå har er "på tråden" :tuttar

Jag köpte ju nytt bakdrev. 4 kugg upp. Kedjan var ju för kort då såklart. Då är frågan, hur mycket längre behöver jag då? Fyra kuggar = fyra länkar till? Eller hur funkar det? :va
Köper man ny kedja då, eller meckar man på länkar på den gamla? Drivpaketet känns rätt fräsht, så det känns lite tidigt att byta kedja. Särskilt nu när man åker på ny bromsskiva :huvet

Köp ny kedja och när du ändåså är i farten nytt framdrev. Man ska alltid byta hela drivpaketet för att det inte ska slitas ut i förtid.

Har för mig att det är hundratio (110) Länkar på original drevningen 17/40. Köp kedja och drev på cross och enduro så får du en fullängds kedja på 118 länkar, det ska räcka mer än väl. jag fick ta bort ett bra gäng med länkar på min 16/42 drevning.
Just det en sak till... cross och enduro companiet är billigare än johans mc på kedja!
Du ska ha 520 kedja till din
 
Någon som har lite syntetisk motorolja över som du kanske kan tänka dig att sälja?:gnissla

Finns 20L 15-50 från alvhem....

E väl inte världsbäst att göra men det funkar ju om man är uppmärksam på kedjeskarvarna o kör med lite omdöme.. ;-)

har svinat duktigt me både 1,2,3 skarvar å har då inte haft nå bananer me de, självklart e de ju bäst me NITAT då om man skall va så noga...
 
Last edited:
Någon som har lite syntetisk motorolja över som du kanske kan tänka dig att sälja?:gnissla

Alvhem (som keso sa) och biltema har nog en del över dom skulle vilja sälja :7peta

Vi kan ta en tur dit snart, jag har ingen olja hemma plus att jag precis spräckte min generatorkåpa så det forsade ut en liter olja, dags för oljebyte :banana
 
Efter rätt så lång tid har jag nu fått svar från polisen i Västra Götaland ang. incidenten på stan som jag tyckte de skötte fult.

Chef polisrytteriet skrev:
Hej
Anledning till att poliserna ville stoppa motorcyklarna var att den ena kollegan uppmärksammat att någon eller några av mc förarna framfört sin mc på bakhjulet. Det var ett flertal mc och kollegan gick i förväg för att stoppa och prata med dem. Poliserna på plats upplevde inte att någon av er blev "uppläxade". Polisen ser inte på mc folket som en homogen lagbrytande massa, tvärt om är det många av oss som själva kör mc både privat och i tjänsten. Anser ni att ni blivit dåligt bemötta av dessa poliser framför jag en ursäkt från dem.

Tommy Fernsand
Chef polisrytteriet.

Jag vidhåller dock att polismannen i fråga klart och tydligt pekade ut den felande motorcykeln, och att det var fullständigt onödigt att tycka att alla skulle stanna.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top