Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

du kan säkert låna grejjer av nån som bytt till effektsystem, bromspump passar ju vilken som. för nu har dom ju kollat hojjen, när grejjerna kommer skruvar du på dom själv...?.

Du har väl orginalpipan?
Är bromshandtaget helt av? annars är det väl bara att köra?

Orginalpipan har jag, men jag behöver både frambroms (som är helt av) och bakbroms, och det är inte lätt att få tag i (på kort tid från johans, eller annan firma) eller att lyckas låna från någon.

Pratade just med försäkringsbolaget och dem skickade ett fax direkt till johans mc, så nästa vecka skall dem förhoppningsvis ta tag i det hela.

har en komplett frambromspump som jag köpte från ngc-racing om jag inte minns fel. Fast handtaget e lite snett av någon konstig anledning :glömdet

Hohoho jag hittade precis mitt gamla cobra push-to-talk system... nån som vill ut i fjällen och köra XD

Tack för idag!! Blev en riktigt kul tur, absolut roligast var backkörningen:tummenupp

Precis, tack för idag boys! :D
Ska försöka få upp bilderna på fejjan om inte annat.
Om jag nu skulle lyckas här, ska dom upp här eller i bildtråden då? :va
Eller spelar det ingen roll?

Tack för idag gubbar!

Förutom när jag skulle åka hem när polisen kör in framför mig och skriker HOPPA AV HOJEN.
Han ville ta mig på Vårdslöshet i trafiken "knappt bakhjulskörning", skylten satt för högt upp och så var det däcket som var lite slitet.
Tillslut när jag neka allt förutom däcket så gav han mig böter 1200kr:huvet

Tack för idag gubbar!

Förutom när jag skulle åka hem när polisen kör in framför mig och skriker HOPPA AV HOJEN.
Han ville ta mig på Vårdslöshet i trafiken "knappt bakhjulskörning", skylten satt för högt upp och så var det däcket som var lite slitet.
Tillslut när jag neka allt förutom däcket så gav han mig böter 1200kr:huvet

Vad hade du gjort då?:va
Eller hade dem så lite att göra att dem ville börja käfta om en liten wheelie? Kanske dags för dem att få det klargjort att det inte finns någon lag som säger att man måste ha 2 hjul i backen när det handlar om mc-körning.

Last edited:
Vad hade du gjort då?:va
Eller hade dem så lite att göra att dem ville börja käfta om en liten wheelie? Kanske dags för dem att få det klargjort att det inte finns någon lag som säger att man måste ha 2 hjul i backen när det handlar om mc-körning.

Det var en skolpolis som just hade börjat. Han visste inte hur han skulle skriva böterna utan fick slå upp sin skolbok och kolla hur han skulle skriva.
Samtidigt som han läser upp detta stammar han.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul