Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

Visst är banor som kinnekulle och gelleråsen ok samt roliga.
Däremot så är ju gokartbanor och riktiga motardbanor att föredra då de är sjukt mycket roligare och inte samma körstil överhuvudtaget.

Hur kul är det då på Team 13 vs Borås som verkar vara en rallycrossbana?
Var hittar vi närmaste riktiga motardbanor?
Tack för tipsen!:tummenupp

Team 13 är ju en kanonbana och det kommer troligtvis att bli körningar där till sommaren, borås är ingen höjdarbana då man inte får köra på gokartbanan, däremot är det bra träning på den andra men gruset är tråkigt och asfalten för kort, men betydligt bättre än att inte köra alls ;)
Det var ju nån som drog i hojåka på glimminge gokartbana i uddevalla men vet ej hur det gick.

Hur kul är det då på Team 13 vs Borås som verkar vara en rallycrossbana?
Var hittar vi närmaste riktiga motardbanor?
Tack för tipsen!:tummenupp

Örebro är riktig. Är väl fortfarande den enda riktiga som har regelbunden träning tror ja, men det börjar ploppa upp banor nu så nästa sommar eller sommaren efter blir nog kanon!

Örebrobanan e grymmekul. Team 13 är oxå kul, hoppas verkligen att vi får till någon regelbunden körning där nästa år. Borås funkar. Den är inte jätteupphetsande men det är bättre än inget.

merry christmaz

Last edited:
Ja e lite sugen på o dra ner till malmö o racehouse på söndag.. Är några sugna? Vet inte om det är öppet, men om folk är sugna så kan ja ringa o höra.

Ja e lite sugen på o dra ner till malmö o racehouse på söndag.. Är några sugna? Vet inte om det är öppet, men om folk är sugna så kan ja ringa o höra.

hade vart kul. jag är på om det är öppet.

kör nog sjövik (om det är öppet) eller annan crossbana med motarden på lördag.

Tänkte ta 250n till malmö isåfall o tänkte ta o motardkitta upp den lite nu med barkbusters o uppsamlingskärl o liknande. Någon som har den där insattsen som man sätter i änden i styret för att fästa barkbustern med? Ja har 2 par barkbusters liggande hemma men skruvarna är borta på dem bägge två! :huvet

Fick just sms av Erik på racehouse, de har öppet, så, körning?

Edit.
Kollade hemsidan, körningen är kl 10-14, så man bör nog åka från göteborg vid 8. Jag är på om nån hänger med mig.

Last edited:
...Någon som har den där insattsen som man sätter i änden i styret för att fästa barkbustern med? Ja har 2 par barkbusters liggande hemma men skruvarna är borta på dem bägge två! :huvet

Jag har en extra uppsättningar barkbusters.. ja kan slå en pling imorrn åså kan vi se om de e rätt grejor, ifall du vill låna...
Köra nån cross på lördan?

Jag har en extra uppsättningar barkbusters.. ja kan slå en pling imorrn åså kan vi se om de e rätt grejor, ifall du vill låna...
Köra nån cross på lördan?

Najs!

Vet inte om det blir någe crossköra, det är ju fruset överallt... Borde inte ha sålt iväg mina dubbdäck. Du vet ingen som säljer beggade till ett bra pris?

Jag o Karin var i Sjövik idag o körde inomhus cross. Riktigt kul o lärorikt. Synd att orken inte var med bara.

Last edited by a moderator:
De här va skitkul! Imorgon blir det körning igen!!!!!!:hoppa
[YOUTUBE-ID]-eB1Rg_Q_gY[/YOUTUBE-ID]

Här är lite ifrån furufjälls vinterbana, 7/12
[YOUTUBE-ID]_BFcAAbNi94[/YOUTUBE-ID]

Tutan krånglade :D

Last edited:
jasso, bröt han nått? Läste att aprillian var startglad som vanligt:tungan , du får skaffa husa nu lg!!!

Nä det gick bra. Han fick lite hybris och skulle hoppa över däcksmärkerna efter en skördare, typ 60cm djupa och lika höga, enda missen var att de var 3 spår i inte 1 som han trodde...
Stegrade hojen o hoppar, touchar med bakhjulet på nr 2 vilket innebar att den slängde av honom där på baken och fortsatte utan herre en bra bit till :yoparty

Var det skysst med endurodubb eller? Kunde man lägga ner någe eller var det väldigt halkigt. Ja e lite sugen på o köpa dubbdäck, finn eller endurodubb... :va

Var det i åmål ni körde eller? låååångt bort...

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra