Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

ja men då blir det motard med slicks aftersom jag sålt husan :gnissla
så det är ju pinsamt om ni inte drar ifrån mig :D

letar just nu efter en ktm 450 SX 05-06. smidigt att byta delar med min SMR eftersom allt har en förmåga att gå sönder. så vet ni nån som vill bli av med en så är jag intresserad ?

Jag har ju min 450-04 som snart har nyrenoverad motor om du är sugen...
 
Vad är det som skiljer 04 från 05-06 förutom ram och sving?
Vill ju tex kunna byta motor och avgassystem mellan hojarna om grejerna går sönder (vilket dom kommer göra). Annars kan jag lika gärna köpa en japs cross.

Ja var där, o ja kan säga att det var INTE att rekomendera med motard. Det var mjukt som sjutton på halva banan. Ena halvan är helt som du beskriver den, men andra delen var ungefär som lerum, alltså himla mjukt o sandigt. Men är det några keffon som skulle harva runt med motarder där så är det ju du o classe!:yoparty ja tar med mig kameran! :tummenupp

:D

Polaren har en 660 om det e intressant. Hör av dig isåfall så får du mer info om den.

Då får jag hoppas banan satt sig lite med goa spår etc. Du glömmer väl inte Östhammar :D . Jag skall nog ta fram vinkelslipen och skära till lite räfflor i gummit så blir det bra grepp.

Någon som svetsar aluminium förresten ?
 
Last edited:
Vad är det som skiljer 04 från 05-06 förutom ram och sving?
Vill ju tex kunna byta motor och avgassystem mellan hojarna om grejerna går sönder (vilket dom kommer göra).

Någon som svetsar aluminium förresten ?

Bara ram och sving som skiljer, däremot sx mot smr så är det annan styrkrona, fjädring 4växlat istället för 6, jag har titanventiler och du ska ha det men dina är utbytta mot stål...

Har en kollega som svetsar alijumjum:)
 
hehe a de får bli riktiga däck då, föresten vet du nån som har en alutank till salu??

Va, bangar du utmaningen? :arsele

Nej tyvärr, men prova o släng upp en tråd i tävlings o träningsforumet, kanske nån där som har.

Då får jag hoppas banan satt sig lite med goa spår etc. Du glömmer väl inte Östhammar :D . Jag skall nog ta fram vinkelslipen och skära till lite räfflor i gummit så blir det bra grepp.
Som sagt, ja tar med mig kameran! :tummenupp

Kanske ide o ta regndäcken istället för o skära i slicksen.

Vissa av hoppen förra helgen körde vi inte i. De var för mjuka så alla körde bredvid dem. Hoppas banan har satt sig mer tills i helgen.
 
Last edited:
Bara ram och sving som skiljer, däremot sx mot smr så är det annan styrkrona, fjädring 4växlat istället för 6, jag har titanventiler och du ska ha det men dina är utbytta mot stål...

Har en kollega som svetsar alijumjum:)

då får jag tänka på det, är ju en prisfråga samtidigt som jag vet hur plågad den blivit :D

du råkar inte veta varför ventilerna är bytta mot stål ? är det inte bara ventilfjädrarna som är av titan ? tänkte ev. riva ner motorn, iaf cylinder och kolla kolv etc. samt ev. byta till hotcam (eller är det den som sitter i nu ?). fast samtidigt så är jag rädd för att ramlagren kommer ge sig snabbare då...
morgan hade väl gjort en renovering, han kanske kan hjälpa till så går det nog förhållandevis fort att gå igenom en motor.

finns denna kollega i göteborg så man kan åka förbi och fixa ett fäste.
 
Nu verkar det som om det blir en grusvägs tur på söndag.
Färdväg;
Grusvägen längs E6 till Kungälv, Svartedalen, lilla edet och sen Olfostorp och hem. Nån som är intresserad av att hänga på?
 
Nu verkar det som om det blir en grusvägs tur på söndag.
Färdväg;
Grusvägen längs E6 till Kungälv, Svartedalen, lilla edet och sen Olfostorp och hem. Nån som är intresserad av att hänga på?

verkar bli lite tidigt kan nog inte vid den tiden ska kolla men tänkte köra på cross banan ivf vi får la höras på fre..
 
Va, bangar du utmaningen? :arsele

Nej tyvärr, men prova o släng upp en tråd i tävlings o träningsforumet, kanske nån där som har.


Som sagt, ja tar med mig kameran! :tummenupp

Kanske ide o ta regndäcken istället för o skära i slicksen.

Vissa av hoppen förra helgen körde vi inte i. De var för mjuka så alla körde bredvid dem. Hoppas banan har satt sig mer tills i helgen.

nja ja vet inte, jag har ju varigt där några gånger med slicks och de e ju ingen höjdare. men de har ju vart blanka slicks

då får jag tänka på det, är ju en prisfråga samtidigt som jag vet hur plågad den blivit :D

vadå ja tycker att den hojjen alltid har tatt sig väldi sakta runt barnorna:tungan :D
 
Last edited:
då får jag tänka på det, är ju en prisfråga samtidigt som jag vet hur plågad den blivit :D

du råkar inte veta varför ventilerna är bytta mot stål ? är det inte bara ventilfjädrarna som är av titan ? tänkte ev. riva ner motorn, iaf cylinder och kolla kolv etc. samt ev. byta till hotcam (eller är det den som sitter i nu ?). fast samtidigt så är jag rädd för att ramlagren kommer ge sig snabbare då...
morgan hade väl gjort en renovering, han kanske kan hjälpa till så går det nog förhållandevis fort att gå igenom en motor.

finns denna kollega i göteborg så man kan åka förbi och fixa ett fäste.

Jopp, ventilerna blev knullade av nån anledning och utbytta till original exc som håller bättre, inte fjädrarna utan ventilerna som är titan.
Fick du inte med den andra kammen??

Jo kollegan finns med mid på lindholmen, tror dessutom det finns bra tid nu med men ring om det behövs så kan jag kolla om det passar.

Min har ju alltid gått snällt till kyrkan och aldrig varvad över 3000 varv, helrenoveringen som görs är ju bara för skojsskull.
Däremot får du ju en bra motor då
 
då får jag tänka på det, är ju en prisfråga samtidigt som jag vet hur plågad den blivit :D

du råkar inte veta varför ventilerna är bytta mot stål ? är det inte bara ventilfjädrarna som är av titan ? tänkte ev. riva ner motorn, iaf cylinder och kolla kolv etc. samt ev. byta till hotcam (eller är det den som sitter i nu ?). fast samtidigt så är jag rädd för att ramlagren kommer ge sig snabbare då...
morgan hade väl gjort en renovering, han kanske kan hjälpa till så går det nog förhållandevis fort att gå igenom en motor.

finns denna kollega i göteborg så man kan åka förbi och fixa ett fäste.


Alltså, titanventilerna var heeelt slut, jag var illa nära ett risigt ras men det redde ut trots allt. Jag tvekade inte en sekund att sätta i stål, den vinsten som är med titan misstänker jag är mikroskopisk liten och lite overkill för oss vanliga dödliga, jag tycker att det är viktigare att cykeln håller. Vad gäller kammen så det som sitter i nu originalet, det sa jag då, du fick med trimkammen, sx 525, kan det vara så den heter? Hur som: prova och byt du, cykeln blir lite annan att köra, och visst kanske risk för ramlagerras ökar, men ras finns ju alltid runt hörnet, även om den är servad som bara den och snällt meskörd av farmor Anka. /Lisis.
 
Alltså, titanventilerna var heeelt slut, jag var illa nära ett risigt ras men det redde ut trots allt. Jag tvekade inte en sekund att sätta i stål, den vinsten som är med titan misstänker jag är mikroskopisk liten och lite overkill för oss vanliga dödliga, jag tycker att det är viktigare att cykeln håller. Vad gäller kammen så det som sitter i nu originalet, det sa jag då, du fick med trimkammen, sx 525, kan det vara så den heter? Hur som: prova och byt du, cykeln blir lite annan att köra, och visst kanske risk för ramlagerras ökar, men ras finns ju alltid runt hörnet, även om den är servad som bara den och snällt meskörd av farmor Anka. /Lisis.

Kan för lite om det här med fyrtakt (gillar tvåtaktarna enkelhet :) ) men borde inte titanventilerna vara tåligare? Bryr mig inte om det är titan eller stål då stål bevisligen håller för alla andra maskiner. Har dock aldrig sett ventiler som slitits ut på en hoj som gått så lite, det som kan hända är ju att ventilerna sätter sig i i ventilsätena.
Vad är då anledningen till titanventilerna ?
Och många husaägare tjatar om att byta till "ktm:s dubbla ventilfjädrar i titan" för att få bättre hållbarhet.

Kan ju inte låta en 525 kam ligga oanvänd så vore det nästan oansvarigt att inte testa. Fast å andra sidan hatar jag att klyva motorer för ramlagerbyte då hästkrafterna räcker till gott o väl.

Ja den har skött sig riktigt bra och du har tagit väl hand om den. Efter jag bytte fjädrar fram (man är ju för tjock) så blev den riktigt trevlig att köra.
 
Är det någon som har ett par vita barkbuster liggandes, som ni inte behöver längre som ni kan tänka er att sälga för en lite peng!:tummenupp

Vet att det finns en Köp o släj-tråd, men det är nog lättare att få napp här:gnissla
 
Är det någon som har ett par vita barkbuster liggandes, som ni inte behöver längre som ni kan tänka er att sälga för en lite peng!:tummenupp

Vet att det finns en Köp o släj-tråd, men det är nog lättare att få napp här:gnissla



jag kan lacka mina från kawan vita. så får du köpa dom för 500 spenn:tummenupp

dock är det bara öron. men vi kan låssas att de e barkbusters med skena och hela faderullan i:)
 
deal kmr direKct

Vet att sportdepån säljer bl.a. "Team10" barkbusters med aluskena.
När jag var där sist, så hade dem bara vita, och inga andra färger, så det blev inte affär för min del.
Ganska dyra dock, ligger runt tusenlappen.
 
dom är väl värda 1000 kr! slipper crasha sönder koppling å broms handtag.... vilket gör dem billiga i längden.... sj har jag kört med dem i plast ett bra tag å fått handla 2 st broms handtag, A 700 st... så hade vart billigare om ja hade haft team 10 skydd ifrån början....
 
Vet att sportdepån säljer bl.a. "Team10" barkbusters med aluskena.
När jag var där sist, så hade dem bara vita, och inga andra färger, så det blev inte affär för min del.
Ganska dyra dock, ligger runt tusenlappen.

TEAM 10 är väll bland dom billigaste på marknaden men metall skena, så så värst dyra är dom ju inte:fakta
 
TEAM 10 är väll bland dom billigaste på marknaden men metall skena, så så värst dyra är dom ju inte:fakta

Sant. De är bland de billigaste, själv tycker jag över lag att den plastbit i universalutförande för 1000:- är ganska dyrt.
Men det är klart, man får titta på vad man ska ha dem till. I syfte att pimpa hojen så är det ju inte speciellt billigt.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top