Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.

Inomhusbanan i Sjövik med motard :banana
Du fick till riktigt fint flyt där i söndags, snyggt som fan! Ja har bokat mek-kväll på fredag med Johan så då ska vi gå igenom lillen från topp till tå och luska ut varför den kinkar så länge när den e kall o kolla igenom den lite allmänt.

Mekarkväll

Påminnelse om mekarkväll nu på torsdag
Alla är välkomna men jag vill gärna veta hur många som kommer så uppdatera listan nedan.

Torsdag denna vecka (19/2) så kör vi mekarkväll. 1900 i KMK:s klubblokal.
http://www.kortedalamotorklubb.com/bilder/karta.gif
Klintberg tar med en motor och vi plockar ner den. Går igenom motor konstruktion bl.a. ventiler, kamkedja, kolv och andra tips och tricks.
Bodingh hjälper till med att gå igenom principerna bakom Supermoto fjädringen och hur man ställer in den.

Ring mig om ni har några funderingar : Patrik Kerttu : 0702 173377

Intresselista:
1. Klintberg
2. Bodingh
3. Tapper
4. Karin
5. Dokmo
6. Patrik (p_kerttu) + 1
7. SnabbeHabbe
8. SilverJonten
9. Loy
10. Peterf
11. Kolle tittar in då det är möte innan
12. CB_tobbe
13. Z1000GBG
14. Zarrell
15. Haaga
16.

Fyll på listan...

fan jag gillar inte denna helgen. har hänt mycket som kommer hänga med länge...

min hoj är inga problem att kicka igång. spelar ingen roll om den är varm eller har stått i 2 veckor.

min hoj är inga problem att kicka igång. spelar ingen roll om den är varm eller har stått i 2 veckor.

Kick, vad är det??? Jag brukar mest få kramp i min högra tumme när jag ska starta min hoj ;)

:hihi

Jag förstår inte riktigt. Om du har en husa som det inte är några problem att kicka igång så borde livet vara alldeles utmärkt :banana

Vad var det som hände i helgen som var så dramatiskt ?

jo men en dag antar jag att mitt batteri kommer vara lika sunkigt som keso och robertzons så jag har bestämt mig för att lära mig kicka nu när jag kan ta till elstarten om det blir en situation som liknar den på filmen:D

vad som hände mer var väl att jag råkade vara pilot när kesos hoj gick sönder. som resulterade i ett "du pajjar väl inte min hoj oxå nu?" när jag skulle prova calles hoj.

hur länge håller vi på ikväll?

jo men en dag antar jag att mitt batteri kommer vara lika sunkigt som keso och robertzons så jag har bestämt mig för att lära mig kicka nu när jag kan ta till elstarten om det blir en situation som liknar den på filmen:D

vad som hände mer var väl att jag råkade vara pilot när kesos hoj gick sönder. som resulterade i ett "du pajjar väl inte min hoj oxå nu?" när jag skulle prova calles hoj.

hur länge håller vi på ikväll?

Ja du gick väl hem kl 22. Så ni missade fet burn på snö :D

[YOUTUBE-ID]eK0eUEPNjg8[/YOUTUBE-ID]

Tackar Klintberg o Bodingh för att ni ställde upp. Alltid lika lärorikt :)

Satan ja kan inte se youtube här på jobbet. Hoppar/skakar filmen eller? Ja höll på o frysa fingrarna av mig när ja stod där o filmade...:gnissla

Har du fixat däck nu så du är med på lördag, vi har fixat plogning lör/sön:

//Thomas

SMSade just classe att ja köper hans. Vet inte om ja hinner få på dem ida så ja hinner köra imorn, men söndag ska nog gå, bara ja lyckas övertala garagepolaren att hänga på dit istället för o sticka till ullricehamn o köra cross.
Har sommardäck på släpet så ja e beroend av hans buss. Eller om det är någon annan som ska åka dit från trollhättan så är ja intresserad av samåkning!

Fick inte tag i däck ida och garagepolaren åker till ett annat ställe o åker imorn så det blir inge köra för mig imorn. Åker kanske ut o tittar på er iallafall.

Bilder från KMK mekkväll

Bilder från när Klintberg förevisade hur en Husa motor är konstruerad.

Last edited by a moderator:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...