Vi som kommer ihåg..

Har förrvisso aldrig träffat FreddeXwing och Victor i verkligheten,men det är så här jag föreställer mig dom.

LasseLus skrev:
Japp, ungdomen var värre förr :hihi

Ja det var den.. JAG kommer ihåg att Paulo o Liam var i min grundskola o propagerade mot våld & så visades filmen. efter det vart det ännu mer våld, alla gick runt o trodde de var badass-kikkers mm jäh vicka tuffa små pizza-ansikten :) Själv var man klassens ljus o gjorde aldrig nåt.. :rolleyes:

Det där väcker verkligen minnen till liv! Kommer ihåg att han var här i Halmstad i samband med att filmen släpptes! Det var många av våra värstingar som skulle visa Mr. Roberto var skåpet skulle stå.

Tack för den tidsresan crf 450 :tummenupp

Cybernisse skrev:
:banana :banana :banana

Hahaa! Då finns man med på DVD marknaden också :tummenupp
Måste köpa den till gumman. Hon lever på mitt X-kändisskap :hihi

Rock on :yoparty :yoparty :yoparty

Är det som så att vi har celebriteter här på sporthoj?

Jag trugar mig!!!!!! :Bugar

Vilken funktion fyllde han i filmen?

Var det inte i den här vevan som media blåste upp stort att ungdomen skulle bli helt rutten i huvet av allt video våld?

Det fanns inte en enda misshandels notis i pressen som inte innehåll ordet "karate-spark" :hihi

Det var hel och hållet videons fel att ungarna var ute och slog ner folk och civilisationen var mer eller mindre död......

Mnja.....sist jag kollade fanns världen kvar. Media kanske hade fel då. :rofl

(Jo, man måste nog vara rätt gammal för att komma ihåg det)

LasseLus skrev:
Var det inte i den här vevan som media blåste upp stort att ungdomen skulle bli helt rutten i huvet av allt video våld?
Byt ut ordet "video" mot "datorspel" så har du receptet till dagens debatt i USA vad det gäller ungdomsvåld...

Esquire skrev:
Byt ut ordet "video" mot "datorspel" så har du receptet till dagens debatt i USA vad det gäller ungdomsvåld...

Sant, sant. Different time, same shit.....
Alltid är det nåt som fördärvar ungdomen.

Finns inget jag avskyr mer än den jävla filmen. Visar klart och tydligt att om du slår folk på käften riktigt extremt så får du uppmärksamhet.

Vad har Paolo gjort för att bli den kändis han är? Hade han kunnat satsa på sitt kampsportande som han gjort utan kändiskapet? Hade han varit ett skit utan Stockholmsnatt?

Hemma dog en kompis när vi sprang runt och lekte Stockholmsnatt. Knark, våld och vapen är en härlig kombination och Stockholmsnatt visade ju att även svenskar kunde slåss så där fräckt som på film. Det var ju en sann historia....

Undrar om någon antivåldskampanj slagit slint så in i helvete...

Chrille skrev:
Finns inget jag avskyr mer än den jävla filmen. Visar klart och tydligt att om du slår folk på käften riktigt extremt så får du uppmärksamhet.

Vad har Paolo gjort för att bli den kändis han är? Hade han kunnat satsa på sitt kampsportande som han gjort utan kändiskapet? Hade han varit ett skit utan Stockholmsnatt?

Hemma dog en kompis när vi sprang runt och lekte Stockholmsnatt. Knark, våld och vapen är en härlig kombination och Stockholmsnatt visade ju att även svenskar kunde slåss så där fräckt som på film. Det var ju en sann historia....

Undrar om någon antivåldskampanj slagit slint så in i helvete...

Utan att vara respektlös mot din kompis som dog, måste jag ändå undra: Om inte "Stockholmsnatt" hade funnits, visst hade ni lekt nåt annat farligt då?
Jag menar att ungar apar alltid efter nåt som är häftigt och farligt. Spelar egentligen ingen roll vilket media det kommer ifrån.
Det som jag tycker är lite otäckt är att media är blixtsnabba med att piska upp en opinon för förbud av vad det nu är för stunden.

Paolo är en intressant figur. Han gick från värsting till media slampa rätt fort efter den filmen. Men men det kanske var hans räddning, vad vet jag.
Kampsportandet hade han säkert kunnat satsa på ändå men att fläska i sig hamburgare i tv hade han nog inte gjort :lol

Finns fler goa exempel på anti filmer som gått åt pipan. Kommer nån ihåg "Dom kallar oss mods"? Gick inget vidare för dom grabbarna.....

LasseLus skrev:
Utan att vara respektlös mot din kompis som dog, måste jag ändå undra: Om inte "Stockholmsnatt" hade funnits, visst hade ni lekt nåt annat farligt då?
....

Både och. Jag säger inte att det var pga Stocholmsnatt som våra sista år som tonåringar fick en besk eftersmak, men Stockholmsnatt var en blåslampa åt fel håll när den kom. Den höjde ribban på vad som var farligt och fräckt på den tiden.

Men oavsett konsekvenserna, vilka väl alltid kan konstateras, så är det en skitfilm som nog misslyckades totalt med sitt mål.

*/ ?>
Back