Har en k5:a som är en ren racehoj.
Inser att jag har massa onödiga elektroniska detaljer som kan krångla rätt mycket vid en krasch eller liknande.
Har letat ett tag efter en race kabelstam men det är sjuka pengar med tanke på att jag redan har en kabelstam. Så är det ett kul projekt under vinter halvåret som håller en sysselsatt tills säsong 2013 börjar.
Någon som har tips på hur man ska med enkla sätt få bort det mesta onödiga?
Exempel:
1) om jag vill få bort detta med att jag måste ha kopplingen indraget för att kunna starta hojen, kan jag bara montera loss den vänstra styrhalvans el "manick" då jag ej använder blinkers eller helhalvljus där även det går 2 anslutningar till kopplingshandtag switchen?
Kan man trycka in en bygel mellan dessa 2 kablar i själva kontakten vid kabelstammen?
2) Stödet, går det på nåt sätt koppla bort denns switch? jag har inte stöd, men switchen finns där.
3) Finns det nåt sätt att ha kvar immobilizer men på nåt gömt ställe på hojen som man kan ta med sig nyckeln/chipet när man har den inlåst i garaget men ändå slippa starta hojen med nyckel när man väl kör hojen på bana. Så när man placerat nyckeln/chipet på sin plats så kan man med hjälp av knapp slå på/av hojen. Eller är det enklare att bara koppla bort immobilizern?
Tar gärna emot tips om annat jag kan göra med kabelstammen som jag inte tänkt på än.
Går ju att skicka iväg grejerna till England och Polen för att de ska programmera om det med de finesserna som jag kanske tar upp här, eller köpa färdiga grejer från ebay, men jag vill helst göra detta själv då jag både lär mig samt förstår mig på mina grejer bättre. Samt vid problem vet vad som är problemet.
Ger gärna info om mig själv och hojen, så du med kunskap kan vara lugn och veta att du inte hjälper fel person.
Självklart förstår jag att vissa grejer vill man inte skriva på nätet så vi inte hjälper tjuvar att koppla förbi detta system på stulna hojar, så skicka pm om det är nåt du inte vill skriva här.
Garagepolaren har en k8 med yoshimura race ecu med kabelstam som fått mig sugen på samma lösningar som han, kanske inte precis allt men lite i alla fall.
Lägger upp en bild på elschemat så det förenklar ifall nån vänlig vill hjälpa en.
Inser att jag har massa onödiga elektroniska detaljer som kan krångla rätt mycket vid en krasch eller liknande.
Har letat ett tag efter en race kabelstam men det är sjuka pengar med tanke på att jag redan har en kabelstam. Så är det ett kul projekt under vinter halvåret som håller en sysselsatt tills säsong 2013 börjar.
Någon som har tips på hur man ska med enkla sätt få bort det mesta onödiga?
Exempel:
1) om jag vill få bort detta med att jag måste ha kopplingen indraget för att kunna starta hojen, kan jag bara montera loss den vänstra styrhalvans el "manick" då jag ej använder blinkers eller helhalvljus där även det går 2 anslutningar till kopplingshandtag switchen?
Kan man trycka in en bygel mellan dessa 2 kablar i själva kontakten vid kabelstammen?
2) Stödet, går det på nåt sätt koppla bort denns switch? jag har inte stöd, men switchen finns där.
3) Finns det nåt sätt att ha kvar immobilizer men på nåt gömt ställe på hojen som man kan ta med sig nyckeln/chipet när man har den inlåst i garaget men ändå slippa starta hojen med nyckel när man väl kör hojen på bana. Så när man placerat nyckeln/chipet på sin plats så kan man med hjälp av knapp slå på/av hojen. Eller är det enklare att bara koppla bort immobilizern?
Tar gärna emot tips om annat jag kan göra med kabelstammen som jag inte tänkt på än.
Går ju att skicka iväg grejerna till England och Polen för att de ska programmera om det med de finesserna som jag kanske tar upp här, eller köpa färdiga grejer från ebay, men jag vill helst göra detta själv då jag både lär mig samt förstår mig på mina grejer bättre. Samt vid problem vet vad som är problemet.
Ger gärna info om mig själv och hojen, så du med kunskap kan vara lugn och veta att du inte hjälper fel person.
Självklart förstår jag att vissa grejer vill man inte skriva på nätet så vi inte hjälper tjuvar att koppla förbi detta system på stulna hojar, så skicka pm om det är nåt du inte vill skriva här.
Garagepolaren har en k8 med yoshimura race ecu med kabelstam som fått mig sugen på samma lösningar som han, kanske inte precis allt men lite i alla fall.
Lägger upp en bild på elschemat så det förenklar ifall nån vänlig vill hjälpa en.
Last edited: