Vi med bredband via fiber.

Vad kostar det ungefär att dra in fiber i en kåk? Vore kanske hög tid att antingen bearbeta villaföreningen att dra eget nät eller om priset är rätt - köpa själv och sälja vidare till grannarna...

Farsan bor ute i en by där dom har haft fiber i flera år redan, förutom att dom fick en ful fiberkonverterdosa på insidan av väggen så frågade jag om dom hade upplevt någon skillnad i hastighet, varpå farsan säger : "Mjo, nog går det lite fortare att bläddra på blocket..."

Tala om slöseri med bredband...

Tidigare när jag var där drog jag ner ett gäng tunga filer till datorn, sen när man kom hem till sitt ADSL ville man bara gråta.

http://www.news.astraweb.com/specials/kleverig-11.html

Signa upp dig på det där och tanka som en tok. Krypterat och alltid full hastighet. Du behöver inte ladda upp nåt. 80 spänn i månaden är inget.

Vad kostar det ungefär att dra in fiber i en kåk? Vore kanske hög tid att antingen bearbeta villaföreningen att dra eget nät eller om priset är rätt - köpa själv och sälja vidare till grannarna...

Vi betalade 6k för installationen. 449 i månaden för 25/25. Inte gratis men vi bor @hell.

Last edited:
Jag har två invites över till tti.nu. Om du är skötsam med att seeda så kan du PMa din mailadress.

Edit: Jag kom visst åt tti även på jobbet :D

Edit2: Invites slut.

Last edited:

Poängen med att bygga fibernät är i mina ögon rätt tveksam om man är hemanvändare. Att dra fram fiber till en förstapunkt i villaföreningen och därefter distribuera ett kopparbaserat/WLAN känns mer ekonomiskt vettigt.

De är väl bara å tanka? Fan, har alla lagt av med det?
Vilka fi**or ni är !

Känner för lite "samhällstjänstgöring" så jag informerar om att nya avsnitt av Fringe finns ute, rättare sagt dom tre första från säsong 2.
(samt att Californication och Dexter har precis börjat på nya säsonger också, 3 resp. 4.)

Detta kommer bli en bra höst :)

Back