Biturbo
Min går i etthundra!
Jörgen Strandberg Rinkebybo: Vi måste börja arbeta med somalierna på deras villkor
"Somalierna och romerna är de grupper som jag uppfattar, i alla mina kontakter, är mest illa sedda på den informella rangskalan mellan alla grupper. Kanske kan denna fruktansvärda brandkatastrof, hur ironiskt det än låter, vara en början på att börja arbeta tillsammans med de boende. På deras villkor. Det är det minsta vi kan göra för de omkomna somalierna." Det skriver JÖRGEN STRANDBERG, som representerat hyresgästerna i huset där tragedin inträffade.
http://www.newsmill.se/artikel/2009...aste-borja-arbeta-med-somalierna-pa-deras-vil
Är det så mycket begärt att folk som kommer hit skall rätta sig efter Sveriges lagar och seder. Nu försår jag ju att om de inte kan svenska så fattar de ju inte vad det står om man lägger lappar på svenska i brevlådorna. Men problemet är ju snarare att de inte förstår svenska i så fall.
Enligt mig skulle de ha X antal månader på sig att lära sig språket annars gick deras visum / uppehållstillstånd ut och de fick åka någon annanstans. Klart och betalt.