Vi har väl snackat om detta tidigare, men nu med cool video

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
SV1000S -06
Hoppas jag inte är sent ute med denna...

[YOUTUBE-ID]DGE8LzRaySk[/YOUTUBE-ID]

Ganska ruggig video och jävligt tänkvärd. Är själv en sån där smsdåre i trafiken, men tycker jag sköter det helt galant (äju inte tjej). Nä, idiotiskt beteende oavsett kön, kanske dags att ändra på sig...?

Jag har en klasskamrat som körde in i en vägg när hon smsade

Hon har dessutom flera gånger varit millimeter ifrån att köra på folk när hon backar och svänger ut från parkeringsfickor etc. eftersom hennes nacke verkar vara stelopererad.

... Hon har haft körkort ett halvår och varit nära att krocka fler gånger än du kan räkna på fingrar och tår.

Varför kan inte sådan bara hålla sig borta från trafiken? :va

Usch. Bra och välgjord film för detta tycker jag. Visas säkert på skolor för ungdomar bl a, hoppas jag. Sedan förstår jag inte riktigt varför man ska skriva sms när man kör. Hade en polare i Norge och skickade sms konstant och även när han körde bil. Det var ju tydligen skitviktigt att skicka på en gång och att vänta de korta 20 minutrarna när vi skulle från A till B gick ju inte för sig. Och ja, vi åkte på en 20 cm hög trottoarkant en gång. Synd att inte fälgen bröts. Och ja, vi var på väg över till andra körfältet ibland om jag inte tog tag i ratten eller sa till han. När jag var med i bilen skickade han sedan nästan ingenting, jag undrar bara hur det var när han åkte ensam eller med någon annan.

Last edited:
Jag är kille= Simultanförmåga. Jag har även besvarat ett sms när jag har kört hoj, men det var inte så att jag knäskrapade direkt :D
Jag har förbjudit min tjej att sms:a när hon kör bil men jag tror hon bryter mot den regeln ibland :mad:

Edit/ Vill bara påpeka att sms är för drygon, man ringer om man vill något.

Komiskt generiska slafs-ljudeffekter i början. Vi fick se dylik film i skolan. Bra, tycker jag.
Jätteskoj att tramsa i bilen, tills någon dör.

haha lite överdrivna ljud effekter kanske *splat* *swosch*..

Men filmen är "bra".

Har varit en jävel på att messa medan jag kör...både det ena och det andra :S
Kan dock säga att jag bättrats och numer kör jag handsfree och messar INTE. Filmen var ruskigt bra...man kunde ju fan palpera hennes ångest (även om själva skådisen var dålig)

usch fy fan.. trotts de dåliga ljudeffekterna när de krocka så lyckades iaf filmen med sitt syfte på mig, känner mig rätt avskräckad.. fy fan...

jag har ju själv bara vart med om en mindre avkörning i låg hastighet då jag inte hade ett enda skydd(jepp jag var ung och dum), där jag fick åka till sjukhus i ambulans med krage på nacken.. då var jag helt skrämd från vettet.. fatta att vara i hennes position när de börjar knipsa upp bilen.

Jag har en klasskamrat som körde in i en vägg när hon smsade

Hon har dessutom flera gånger varit millimeter ifrån att köra på folk när hon backar och svänger ut från parkeringsfickor etc. eftersom hennes nacke verkar vara stelopererad.

... Hon har haft körkort ett halvår och varit nära att krocka fler gånger än du kan räkna på fingrar och tår.

Varför kan inte sådan bara hålla sig borta från trafiken? :va
Kanske läge att nominera henne till Sveriges värsta bilförare?

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år