Drysen
Sporthoj® Gold™ account holder
Det är flera sånna små grejer i hela tråden som jag reagerade på...
Bland annat Drysens kommentar: "Svenskarna har ju blivit nordens polacker i Norge. Vi har ju blivit tjänstefolk för norrmännen. Vad hände? "
Svenskarna har gjort sig rykte av att "mycket vill ha mer" Men handen på hjärtat... Vem vill inte ha det? Norskar åker till Sverige för att komma billigare undan, svenskarna åker till Norge för att ha mer igen i plånboken när månadensräkningar är slut.
Det är inte galet någonstans. Helt och fullt naturligt tänkande i mina ögon. Men klart att jag är integrerad i Norge, men har fortfarande mina rötter i Sverige, och tänker fortsätta med det.
Ser inte tråden som beklagande, men fakta är reelt och man kanske bör göra en kritiskt värdering på de 3 länderna kontra positivt och negativt i infrastrukturen. Jag för min del har finskt blod i mina ådror också, men jag åker inte gärna till Finland för att det är ... Just det... Dyrt!
![]()
Mitt inlägg var inte en känga till Norge och norrmän. Utan snarare till Sverige och svenskar. Min arbetsgivare är ett norskt företag (eller rättare sagt, jag är anställd av ett svenskt bemanningsföretag och uthyrd till ett norskt företag). Så inget ont om norrmännen här inte!