Vi drar till fjä... neee, Riviera di Rimini (Italien) och San Marinos GP 2012

30 € / natt som på Hotel Falco låter nästan för bra för att vara sant.

Hotel Maestri uppger inga priser i september, men de är "Individual rates daily full board for a minimum of 3 days " så man bör nog dubbla för två personer.
Hotel Maestri uppger följande för september 2011 (tre olika rumstyper):

14-05 / 28-05 | 03-09 / 24-09 € 57,00 € 62,00 € 67,00

Och så skriver de att det tillkommer € 12 per person om man vill ha All inclusive och om man vill ha enkelrum får man betala € 30 extra.

Last edited:
Hotel Maestri uppger följande för september 2011 (tre olika rumstyper):

14-05 / 28-05 | 03-09 / 24-09 € 57,00 € 62,00 € 67,00

Och så skriver de att det tillkommer € 12 per person om man vill ha All inclusive och om man vill ha enkelrum får man betala € 30 extra.
Jag menade september 2012. :)
Jupp "Individual rates daily full board for a minimum of 3 days" (men är vi i behov av helpension, half board Euro 5.00 per person discount). Då man får ett standard dubbelrum för (57-5) x 2 x 4 = 416 € = 3 915 SEK. Låter inte helt fel.
Vi kanske skall göra en förfrågan gällande priser 2012 samtidigt som vi letar vidare?

http://www.gpticketshop.com/en/motogp/san-marino-motogp/tickets.html

Rabatterade priser till och med 29/2, det går att köpa biljetter NU! :-D

Jag har försökt boka guidad tur i Ducatimuseet/-fabriken, men de kan bara boka fram till och med juli just nu. Italienare. *surar*

Trägen vinner... *planeringsfreak*
Det kör vi på! Kan vi bestämma var vi ska sitta när vi träffas på mässan nästa vecka?
Tänkte vi kunde diskutera boende också.

Om det är fler som vill med och umgås så bör ni ge er tillkänna inom kort. Vet att det finns några som visat intresse.

Det kör vi på! Kan vi bestämma var vi ska sitta när vi träffas på mässan nästa vecka?
Tänkte vi kunde diskutera boende också.

Om det är fler som vill med och umgås så bör ni ge er tillkänna inom kort. Vet att det finns några som visat intresse.
Det borde väl räcka? Att vi pratar nästa vecka, menar jag.

Jag har skickat mejlförfrågningar till ett par hotell i området, men ingen svarar. Så'nt gillar jag inte, men de tror väl att man är dum i huvudet som frågar om boende i september 10 månader i förväg?!? :rofl

Jaha, då är det ytterligare två som hänger på, Tsunami och leica bokar flyget just nu.
Detta blir riktigt kul!

Vad bra att de skickade biljetterna till mig redan nu.. Men såklart, som den sanna pensionär jag är och bokar 8 månader i förväg så tänker de väl att jag vill skriva ut biljetten redan nu och rama in den för att hänga på hallväggen :)

Vad bra att de skickade biljetterna till mig redan nu.. Men såklart, som den sanna pensionär jag är och bokar 8 månader i förväg så tänker de väl att jag vill skriva ut biljetten redan nu och rama in den för att hänga på hallväggen :)
Var försiktig med var du spikar så du inte prickar nån nätverkssladd...

Förslag på boende: nånting från http://www.agriturismo.it/en/farmhouse/emilia_romagna/rimini

Till exempel:
1.5 mil från banan: http://www.agriturismo.it/en/farmhouse/emilia_romagna/rimini/LocandaBelvedere-9120514/
1 mil från banan: http://www.agriturismo.it/en/farmhouse/emilia_romagna/rimini/PapaveriePapere-1610724/ (psst..de har pool)
1.3 mil från banan: http://www.agriturismo.it/en/farmhouse/emilia_romagna/rimini/PiandelPigro-3470907/

Joråsåatte..
img3.jpg

Last edited:
Hur har jag öht kunnat missa denna tråd????
Får nog ta ett samtal med grevinnan i morgon.

Hon kan säkert hitta nått stuteri att besöka nar det skall kollas på dom riktiga männen.

Av nån bizzar anledning så tycker hon det gått inflation i Krilles hojskalle??

Det ser ju fint ut och jag förstår att du som nybliven pensionär vill bo lite avsides så att du kan stänga av hörapparaten vila dina trötta öron efter en dag på banan.
Vi andra, lite yngre, virila, vill nog bo nära beachen och bar-gatorna i Riccione. Då har vi nästan promenadavstånd till banan. :7peta:tungan

Stället med pool har ju även detta:
"At the main house you will find a guest reading room/library with a variety of books on different subjects and topics, furthermore there is a spacious homely lounge with a fireplace and comfortable sofas."

Lugnt o fint och avslappnande.....

Last edited:
Det ser ju fint ut och jag förstår att du som nybliven pensionär vill bo lite avsides så att du kan stänga av hörapparaten vila dina trötta öron efter en dag på banan.
Vi andra, lite yngre, virila, vill nog bo nära beachen och bar-gatorna i Riccione. Då har vi nästan promenadavstånd till banan. :7peta:tungan

Stället med pool har ju även detta:
"At the main house you will find a guest reading room/library with a variety of books on different subjects and topics, furthermore there is a spacious homely lounge with a fireplace and comfortable sofas."

Lugnt o fint och avslappnande.....

Jag ursäktar tanten, tydligen blev det lite för mycket känslor när hon fick fler länkar i kedjan ;)

Hur har jag öht kunnat missa denna tråd????
Får nog ta ett samtal med grevinnan i morgon.

Hon kan säkert hitta nått stuteri att besöka nar det skall kollas på dom riktiga männen.

Av nån bizzar anledning så tycker hon det gått inflation i Krilles hojskalle??

inte alls förvånad med tanke på att du är gammal å senil:banana:banana

Fråga: Hur lång tid tar det för 3 skåningar och 1 stockholmare att komma överens om att boka hotellrum?

Svar: 90 minuter! Via msn... :rofl

Förklaring: Finns ingen, förutom att EN av skåningarna 1. vägrade fatta att det första hotellet bara hade ett rum tillgängligt, TROTS att det stod 1 rum kvar. På tre olika bokningssajter. :D och 2. det var ett jäkla tjat när vi skulle hitta ett nytt hotell och samma skåning plötsligt låtsades vara en vänlig själ. ;)

Nåja, nu har vi (the original vampires) iaf bokat hotell och för den som är intresserad av att bo i närheten, så bor vi på Hotel Feldberg i Riccione, 4 nätter mellan 13/9 och 17/9.

Over and out.

Asså, jag har nog missat någe? Varför åker man kollektivt, när man kan köra hoj:va

Tycker att ni börjar bli lite gamla o fisförnäma. Liiiiite väl mycket pansjisvarning.

Rivieran besöks med hoj. PunKGT!

Visst, jag har varit där ett antal ggr per automobil, men det har varit när man haft barnen med.
Och t o m jag har insett att man inte spänner små tjejer bak på hojen.

Men nu, det är vuxna människor. Då är det olagligt. Hoj SKALL brukas!

Will never happen. Never I tell you. :dummer

:kiss

Nä blir väl jobbigt för damen att ha hela verktygsväskan med sig och dessutom boka några servicar i förväg... Och svärfar går väl ändå i pensionärstankar aka guldvinge, så då kan väl han ta med två fat olja i packväskorna till de två andra... Det ordnar sig nog för er ska ni se!

Inte alls avis...

Fråga: Hur lång tid tar det för 3 skåningar och 1 stockholmare att komma överens om att boka hotellrum?

Svar: 90 minuter! Via msn... :rofl

Förklaring: Finns ingen, förutom att EN av skåningarna 1. vägrade fatta att det första hotellet bara hade ett rum tillgängligt, TROTS att det stod 1 rum kvar. På tre olika bokningssajter. :D och 2. det var ett jäkla tjat när vi skulle hitta ett nytt hotell och samma skåning plötsligt låtsades vara en vänlig själ. ;)

Nåja, nu har vi (the original vampires) iaf bokat hotell och för den som är intresserad av att bo i närheten, så bor vi på Hotel Feldberg i Riccione, 4 nätter mellan 13/9 och 17/9.

Over and out.
Mina mellannamn är ödmjuk, vänlig och flexibel!

Vissa av mina medresenärer är ju hispiga och tror att det bara finns ett enda hotell i hela Riccione och att alla de 55 rummen blir uthyrda över natten. Då måste vi boka nu, nu!
Att det bara fanns ett enda rum att boka via tre olika siter tog lite tid att fatta. :brinnerup
Flygbolagen har lite annorlunda system, om ett SAS-plan är fullt på SAS bokningssida kan det ändå finnas platser kvar. Jag har bokat via LH vid några tillfällen på fulla SAS-flighter.

Nu blev det ju bra ändå, tror eftersläntarna också bokade sig i går. :tummenupp

1112178_113_b.jpg

1112178_93_b.jpg

1112178_84_b.jpg

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025