VGA till RCA

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
hejsan,

jag försöker koppla bärbar dator till bilsterons RCA-ingång.
vill få med bild också. stereon har RCA-ingång och datorn har endast VGA utgång + vanlig enkel ljudutgång vad det nu heter? (hörlurutgång)

letar alltså efter ett sätt att få vga-sladden till att bli en gul RCA-sladd.
verkar inte finnas några direkta kabelanslutningar med RCA och VGA, hur gör man?

har ju usb oxå ifall det skulle funka men har inte sett några sådan kablar heller.

hitta! :banana
http://www.meritline.com/usb-to-3rca-cables---p-38202.aspx?source=fghdac

1. har kollat på elgiganten, jula, lokala datorbutiken innan jag hitta den på nätet, nån som vet en välsorterad butik i stockholm?

2. Hur ser jag om datorn (Asus Eee 1000H) är kompatibel med denna lösning?
(meningen är att stänga igen datorn, köra med trådlöst tangentbord, så kan man spela nåt kul bilspel medans man kör om det blir tråkigt)

hej igen. nu såg jag hos en annan försäljare att den kabeln inte funka för bärbar pc... ifall nån annan fick för sig att göra samma sak.

bra monolog det här

Last edited:
Största problemet med lösningen VGA-> Svideo är kvaliteten...
Blir rätt dålig kvalitet...

Tror jag har kvar en konverter hemma som du kan få...
Kollar ikväll och PM:ar dig sen...

Har du bara en enda sladd in till stereon för bild ala rca kallas det "komposit"
Sämsta skiten :(. Att en del här kallar det för SVHS/svideo är inte korrekt då det har 3 aktiva ledare vilket inte din uppenbarligen har.

S-video är alltså den svarta INTE den gula:
http://www.amazon.co.uk/VGA-to-S-Video-RCA-Adaptor/dp/B000P3UB24

Att konvertera din vga KAN gå med en sådan adapter men vad har du för upplösning eller kompatibla upplösningar i din skärm på stereon?
Den bör ju minst klara 640*480 och 60hz.

ÄR du dessutom säker att du inte har något annat sätt att ta ut bild på din burk. Brukar ofta finnas hdmi/dvi eller s-video.

Är detta enda sättet att koppla in video på din stereo? Känns orimligt och oseriöst. Gammal sak eller?

hitta! :banana
http://www.meritline.com/usb-to-3rca-cables---p-38202.aspx?source=fghdac

1. har kollat på elgiganten, jula, lokala datorbutiken innan jag hitta den på nätet, nån som vet en välsorterad butik i stockholm?

2. Hur ser jag om datorn (Asus Eee 1000H) är kompatibel med denna lösning?
(meningen är att stänga igen datorn, köra med trådlöst tangentbord, så kan man spela nåt kul bilspel medans man kör om det blir tråkigt)

hej igen. nu såg jag hos en annan försäljare att den kabeln inte funka för bärbar pc... ifall nån annan fick för sig att göra samma sak.

bra monolog det här

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...