Vfr800

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Jag tänkte kolla runt lite - jag kör så jävligt me min negertwin så jag har gluttat lite på vfr800 -e den nån som har nått o säga om den?

Negern är lite vinglig i 170 men de går fint bara man har ena ögat på polstjärnan så man har koll.

Klockringaren skrev:
2574387 Jag tänkte kolla runt lite - jag kör så jävligt me min negertwin så jag har gluttat lite på vfr800 -e den nån som har nått o säga om den?

Negern är lite vinglig i 170 men de går fint bara man har ena ögat på polstjärnan så man har koll.

VFR 800 är en bra all-roundhoj. Inte snabb eller vass på något vis, men billig o driftsäker. Den är stadig o fin i de kurv-farter du pratar om kan jag lova :tungan. Funkar bra för högfartstouring längre sträckor...man får kämpa rätt bra på små knixiga vägar jämfört med en sportig 600:a, men hojåkning ska inte vara för enkel. Jag trivs i VFR-träsket iaf...

//KaliZ

Klockringaren skrev:
2574387 Jag tänkte kolla runt lite - jag kör så jävligt me min negertwin så jag har gluttat lite på vfr800 -e den nån som har nått o säga om den?

Har själv åkt VFR nu i två säsonger.. finns väl inget att klaga på... jag gillar VFR.en stenhårt, funkar kanon att åka långtouring och funkar fint att åka snabbt på kurviga vägar med.... MEN och det är för mig ett stort men.
Man man vill snabbt ha mer, det är därför jag funderar på och sälja min nu.
Hade VFR:en haft 40hk till... då hade det varit den bästa hojen som tillverkats.

Jag har iofs en 750, men modellen är helt underbar tycker jag. Lagomt snabb, otroligt stadig! Funkar bra att slänga på frugan samt packning på också.

Kolla på http://www.vfr-forum.se

Hehe fan ja som hade som hobby att hänga av vägmaskiner me africatwinnen istan....60 häst.. typ tung motard....no probs... men..jag vill ha mera o kunna gasa även på landsväg.

Negern som båge är lite vinglig uppåt 170 -men den går som fan i stan o ingen hänger på- då borde man kunna använda vfr800 an som värsta megaghostriderbågen...
Fjädringsvägen på en offroad gör ju en del för att sabba ens dag i hög fart - fan va de kan gunga....då köper man en sporthoj..

Kvaliten och barnsjukdommarna på nya 800an verkar vara obefintliga - jag vet att gamla vfr750an är nästan klassad av nasa för att gå fram o tebacks till månen några hundra gånger - nya vfr när de blev 800 var det nått som inte var bra på dom första?

Att vfr800an inte är en räser vet man men de va inte negerntwinnen heller...
Men den borde ju funka som pensionärsmoppe för en gjort allt o ch varit skydlig till allt va?

Klockringaren skrev:
2574428 Hehe fan ja som hade som hobby att hänga av vägmaskiner me africatwinnen istan....60 häst.. typ tung motard....no probs... men..jag vill ha mera o kunna gasa även på landsväg.

Negern som båge är lite vinglig uppåt 170 -men den går som fan i stan o ingen hänger på- då borde man kunna använda vfr800 an som värsta megaghostriderbågen...
Fjädringsvägen på en offroad gör ju en del för att sabba ens dag i hög fart - fan va de kan gunga....då köper man en sporthoj..

Kvaliten och barnsjukdommarna på nya 800an verkar vara obefintliga - jag vet att gamla vfr750an är nästan klassad av nasa för att gå fram o tebacks till månen några hundra gånger - nya vfr när de blev 800 var det nått som inte var bra på dom första?

Men den borde ju funka som pensionärsmoppe för en gjort allt o ch varit skydlig till allt va?

Ehh...provkör en hoj först så märker du snart att någon "megaghostriderbåge" blir den aldrig. Den stabiliteten har du INTE i vfr:en, då får du modda om både fjädring o chassi tills du har ett fett hål i plånboken. Visst mätarn går långt, men vägen dit är dryg. Likaså ska du rejsa i stan är VFR:en inget för dig. Innan du ens tänkt tanken på att hänga på en motard i stan med en VFR...så har du skrapat bort både fotpinnar och stövlar. VFR:en är byggd för sport-touring!

Sammanfattning: För dina ändamål köp dig sporthoj :mattias .

//KaliZ

Klockringaren skrev:
2574428 Hehe fan ja som hade som hobby att hänga av vägmaskiner me africatwinnen istan....60 häst.. typ tung motard....no probs... men..jag vill ha mera o kunna gasa även på landsväg.

Varför kalla den neger bara för att den heter africa twin? :va Har du fördomar så får du gärna uttrycka dom någon annanstans.

Mcen kallas så även på dedikerade forum och saknar totalt koppling till fördommar - haha jag har några polare som är mega "negrer" ur ditt synsätt o dom tänker inte ens på det - jag har aldrig ens sett en reaktion när ja sagt att ja ska ta negern o skritta i väg.

n-tvilling ( jag sa det inte ) har den ju faktskt kallats sen den kom.
kanske dags för ett nytt smeknamn.
förslag ?

Va fan haha mina negerpolare *shit* förbjudna ordet kom igen..men dom skiter ju i de - dom flabbar bara åt sånt här.

*printar tråden* nu ja ska visa på jobbet.

Kan vi inte kolla på Vfrens egenskaper istället - vilka moddar fick den efter 800 såg dagens ljus - barnsjukdommar?

Klockringaren skrev:
2574488 Va fan haha mina negerpolare *shit* förbjudna ordet kom igen..men dom skiter ju i de - dom flabbar bara åt sånt här.

*printar tråden* nu ja ska visa på jobbet.

Kan vi inte kolla på Vfrens egenskaper istället - vilka moddar fick den efter 800 såg dagens ljus - barnsjukdommar?
Hådacka = Honda,dåra,har väl inga barnsjukdomar ?
dom är väl vaccinerade från fabrik ?

Na du vet Honda har fin kvalite på grejerna men dom har haft divesre pråblem dom åckså - vette fan om de funnits sådana generella fel på 800 iaf.

Det brukar ta några år in på modellen innan alla fel är kända o fixade.

Klockringaren skrev:
2574516 Na du vet Honda har fin kvalite på grejerna men dom har haft divesre pråblem dom åckså - vette fan om de funnits sådana generella fel på 800 iaf.

Det brukar ta några år in på modellen innan alla fel är kända o fixade.

Har haft två VFR 750 själv,o har kompisar som åker VFR 800,men inget speciellt har visat sig,som vanligt.
Visst är den lite tung o effektsvag,men om man inte vill vinna Stockholm Open så är det en trevlig och mycket bra allroundcykel.
Bara att köpa en............:tummenupp

Klockringaren skrev:
2574533 Sen racear vi så ghostrider åker o gömmer sig på nordpolen i ett tält av skam.

nää,det var ju mot n..äsch,afrika twinnen,ju.
mot en fet viffer har man junte en sportmössa,eller hur ?
får ringa gåsryttarn å låna nåt vasst,i så fall :D

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back