VFR800 i raceutförande?

OlleR skrev:
Ända sen jag provade VFRen för första gången har jag vare lite småkär å sneglat lite kärleksfullt varje gång nån åkt förbi på en :D Hursomhelst, säg att man tog en större summa pengar och byggde om den, skulle den kunna göras konkurranskraftig? Finns det nån som redan gjort det? Tycker snurran är så skön!

Hur tycker ni som har/har haft en VFR och kört riktiga sporthojjar att den ter sig på banan?

Hiva upp bilder ifall ni har moddade VFRer! :tummenupp

Roligast är förresten de två senaste modellerna, men har ni äldre modeller så hiva upp dom också ;D

Jag provad en vfr 800 1998 förra helgen, man satt grymt bra, då styret är en aningen högre upp mot sporthojar, men ändå ser den ut som en riktig sporthoj! Ett speciellt ljud är det, bra med kombibromsar(tror jag i alla fall)jag funderar på att skaffa en sån när jag skall avyttra min fzr, för effekten i en VFR räcker mer än väl, och sådanna test när tidningar jämför modeller är inget för oss lekmän att fundera över, för det är KUNSKAPEN att kunna köra hoj som avgör om man är snabb på en kurvig väg, spelar ingen roll om det är 100 hk eller 150 hk eller några kg hit eller dit.

tror en vfr är en perfekt allround för allt hoj, att det dessutom är oslagbar kvalité på honda vfr är inget minus heller.
 
Kunde inte ha sagt det bättre själv! Har en -98 och är kanon nöjd. Har iofs inte så mycket att jämföra med men nöjd kan man väl få vara ändå?

Rookie, berätta mer om vinterprojektet, vad ska du göra sa du?
 
VFR har använts som racehoj på Isle Of Man med hyggliga framgångar även om den inte riktigt hänger med sportcyklar på de snabbare partierna. När jag var där sist snackade jag med en av VFR åkarna och de hade valt cykeln för att den var snällare och mer lättkörd än r1 etc. Då racen som bekant är låååånga kan det vara givande att inte alltid behöva vara rädd att cykeln skall hitta på något trist..
Det finns ett engelskt företag som tillverkar racetillbehör till VFR använd google. (blev av med alla mina bokmärken förra veckan :huvet )
 
Maverick_ou812 skrev:
Rookie, berätta mer om vinterprojektet, vad ska du göra sa du?

Plocka ner den i molekyler o sätta ihop igen...det gör väl ALLA under vintern?
:D

Nej...kåpor ska av o poleras o vaxas...rengöra under kåporna ordentligt...mekla lite med bakänden...sätta dit undertray med diodblinkisar, diodbaklyse o hemmasnickrad diod-skyltbelysning...

utöver det får vi se vad pengarna räcker till...
 
rookie skrev:
hehe...de duger...iallafall till att starta billarm med... :D

vet att det finns instruktörer som brukar skriva här men kan inte namnen eller nicken...

Min käre vän som här på sh går under alias kungen är en av dem.
 
thundrace skrev:
Min käre vän som här på sh går under alias kungen är en av dem.

Detta är ju helt OT men vafan, jag har iaf en VFR... och kan man köra med den på Isle of Man så...

Vem står som arr. då? SMC?
Kan inte någon med bra insikter i bandagar i Skåne (först och främst) lämna lite mer info? Förstår att planeringen inför 2005 pågår som bäst.
Har försökt leta i andra trådar men det handlar mest om Gelleråsen, Mantorp. Sviestad m.fl, m.fl.
 
Maverick_ou812 skrev:
Detta är ju helt OT men vafan, jag har iaf en VFR... och kan man köra med den på Isle of Man så...

Vem står som arr. då? SMC?
Kan inte någon med bra insikter i bandagar i Skåne (först och främst) lämna lite mer info? Förstår att planeringen inför 2005 pågår som bäst.
Har försökt leta i andra trådar men det handlar mest om Gelleråsen, Mantorp. Sviestad m.fl, m.fl.

Tror inte man får nån info om 2005 ännu men här kan man leta...
http://www.smcskane.org/
http://www.sydskanesemse.nu/
 
OlleR skrev:
Inte för att jag ser vad jag ska förlåta dig för :P
Ett annat litet tips är att kolla lufttrycket så det stämmer också, på motarden gjorde det natt å dag.

Eftersom det sitter V5or i Hondorna å V4or i Duccarna i motogp tycker man ju att det borde va en vettig konstruktion, varför ser vi inga sporthojjar med dessa snurror?

Jag skulle kunna tänka mig att en radfyra är billigare att tillverka (färre kamaxlar etc etc) och att fördelarna med V4 är för små för att motivera ökade produktionskostnader. Annars får du väl skriva upp dig på väntelistan för Ducato Desmosedici RR (som väl gatversionen av deras MotoGP-hoj kallas). Bara € 50.000....
 
Coola Ola skrev:
Jag skulle kunna tänka mig att en radfyra är billigare att tillverka (färre kamaxlar etc etc) och att fördelarna med V4 är för små för att motivera ökade produktionskostnader. Annars får du väl skriva upp dig på väntelistan för Ducato Desmosedici RR (som väl gatversionen av deras MotoGP-hoj kallas). Bara € 50.000....
Tack för tipset, gör nog det direkt :D

Nä, ge mig min SXV nu :fatta!
 
Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Back
Top