VFR750 bakhjul till VFR400R

400 Henrik

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
VFR 400R
Hejsan

Jag äger en VFR400R (NC24) och har sett på bilder av en VFR750 från -91 att bakfälgen ser ut att vara väldigt lik. Det vore grymt om det visade sig att fälgen passar rakt av. Är det någon som har eller känner någon som har en VFR750 som skulle kunna mäta avståndet mellan de fyra bultarna och kolla dimensionen på dem? Tips på var man kan hitta en beg fälg uppskattas också.

Mycket tacksam för hjälp!

Henrik

Tänk även på att Offset-måttet skall vara lika så fälgen verkligen hamnar i mitten,,;-)
Frostie.

turbobiker44 skrev:
2269991 Tänk även på att Offset-måttet skall vara lika så fälgen verkligen hamnar i mitten,,;-)
Frostie.

Jo jag har tänkt en del på det men hoppas på att det går att fräsa eller bygga distanser i så fall. För övrigt har jag fått tag på en MC-skrot som mätt upp bultcirkeln till 100mm åt mig. Så fort jag slutar jobbet ska jag hem och mäta. Hoppas, hoppas...

Henrik

400 Henrik skrev:
2270717 Jo jag har tänkt en del på det men hoppas på att det går att fräsa eller bygga distanser i så fall. För övrigt har jag fått tag på en MC-skrot som mätt upp bultcirkeln till 100mm åt mig. Så fort jag slutar jobbet ska jag hem och mäta. Hoppas, hoppas...

Henrik

Hmm, 100 mm,,,
Är inte det samma som Opels 4-bult???
:tungan
Frostie

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...