VFR750-91 dog under körning

Lusse84

Medlem
Gick med
16 May 2012
Ort
Lund
Hoj
FZ1-N & Husa 650
Jag hade definitivt också kollat laddningsregulatorn.
Du kan ju koppla loss den kontakten till regulatorn (borde sitta under sadeln i närheten av batteriet) så att den inte laddar när hojen är igång. Som sagt, ett vanligt fel hos Honda och det kan generera en del konstigheter.
 

zippo500

Medlem
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Borås
Hoj
RD 350
Ang film nr 2.Du hade kopplat loss bränsleledningarna.skulle komma soppa om tändningen var påslagen. Gjorde de det? O batteriet låter helt tomt på ström. Och ändå lämnar du in förgasarna o de lär inte bli billigt.
Jag skulle inte va nöjd om inte startmotorn snurrade rejät o pumpen pumpade som den ska. Du laddar väl upp batteriet när hojen bara står?
 

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
1976 Honda Z50a
Batteriet är fixat, kolla film #1.. Som sagt jag stod på E4 mitt i Stockholm med en hoj som vägrar starta, soppatorsk-symptom. Kunde starta den efter 5 min med choke i i 1 sekund. Efter 1+ timme med choke i kunde den starta .

Ang förgasarna så rengör jag dem just nu själv.

Men pilot jet screw har ju inget hål genom sig, var ju bara en justerbar skruv. Enda som jag kan göra rent är högfart/lågfart? Och själva skålen. Orkar inte öppna vakuumsidan.

Hur är batteriet fixat? Om inte hojen laddar som den ska tar batteriet slut och då går den illa för att slutligen dö helt. Var snäll och mät upp hur mycket hojen laddar när den är igång så vi kan stryka det från möjliga fel.

Kollade du så att soppepumpen öste på som den ska?

Du kan skruva loss skruven och blåsa in i hålet med tryckluft. Kolla så du får loss både fjäder och pytte o-ringen så du inte blåser iväg dom till världens ände.
 

PwiththeD

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2017
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 640 -04
Åh så raderade jag allt när jag skulle Edit.
Hade nog försökt testa starta hojen för många gånger, när den väl starta fick den aldrig ladda upp batteriet :)
Förgasarna av och har rengjort munstycken i den, fast en bowl får jag inte bort, kommer dra runt skruven:(

Gjorde rent bowl och allt med carb cleaner, få se vad som händer.

Har bara behövt choke i 15-30 sekunder nu när det är så varmt, sen låter jag den gå någon minut innan jag åker. Så att det helt plötsligt "ska vara så" har jag svårt att hålla med om. Den var ju varm när den dog och vägrade starta igen på e4an?
Vilket är problemet, måste hitta ett fel jag kan fixa så jag litar på hojen igen :p
 

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
1976 Honda Z50a
Har du skruv som tjurar så ta en väl passande skruvmejsel och knacka till rejält med en hammare ett par gånger sen ökar chansen att du ska kunna lossa på den.

Jag skulle fortfarande vilja veta att batteriet laddas som det ska när motorn är igång. Höga 13v till låga 14v vid lite högre än tomgång.

Jag skulle fortfarande vilja veta om du testat att bränslepumpen öser på som den ska och att det är bra flöde i slangen fram till pumpen.
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top