Vfr400r

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Jag går i tankarna på en sådan här som nästahoj, men har aldrig sett någon i verkligheten. Är det en bra hoj för väg såväl som bana, och går det få på vettiga däck som funkar på bana på den? (är ju iaf. radial trots 18" bak). Vidare, hurpass är fjädringen på den, håller den måttet - och vad går att justera på den? Är det någon i Skåne som har en sådan man kunde få titta och klämma på skulle det vara trevligt ;)

/Daniel

zilog skrev:
Jag går i tankarna på en sådan här som nästahoj, men har aldrig sett någon i verkligheten. Är det en bra hoj för väg såväl som bana, och går det få på vettiga däck som funkar på bana på den? (är ju iaf. radial trots 18" bak). Vidare, hurpass är fjädringen på den, håller den måttet - och vad går att justera på den? Är det någon i Skåne som har en sådan man kunde få titta och klämma på skulle det vara trevligt ;)

/Daniel

jag hade en nyligen och kan bara säga att det är en underbar hoj !! Lycka till med ditt köp

Har just skaffat mig en likasamma..... lättare med delar än till rd500an iallafall. någon som vet hur många vfr400 det finns i sverige??
en vecka till så ska den ut på vägen :tomten
/Thomas

Usel körställning och alldeles för liten motor för bekväm gatkörning, annars är de en ball hoj med fräckt ljud. Kan vara svårt att få tag på reservdelar i sverige..

Det är bara att köpa. Delar är inget problem. Till min RC30 är det bara att gå
till den lokala Honda handlaren. Delarna hemma innom en vecka.
Så det är nog inte svårare till en NC30.
På -sidan är priset, vet inte hur pris billden för NC´n är.
Men RC´n kostar "fläsk"

Zmurfen skrev:
:va :va
Dagen efter hos din lokala Honda handlare.

Va lite intresserad av vfr400R förut, så jag ringde min lokala handlare och snackade lite med dom.. Dom skulle kontakta honda och se om man kunde plocka hem osv osv. Efter ett par dagar ringde dom och sa att det va helkört :confused:

zilog skrev:

/Daniel
Hepp,här var det en.Dock till sambon i 30års present :)
Helt klart en rolig hoj som funkar där det svänger,dock inget du tränar dina slang kunskaper på.
Bak satte vi på Bridgestones R däck,funkar fint.
Den har ju lite åkommor som man ska ha koll på bla likriktaren som har en förmåga o brinna upp samt broms skivor som skevar sig.
Fjädringen e kanske ingen höjdare i dagens mått men funkar ok dock kan du slänga på bak dämp från en Aprilia RS250 samt lämna in gafflarna för en renovering/modifiering för en hyffsad slant.
Tips e o kolla på det engelska forumet :
http://www.400greybike.co.uk/Forum/default.asp?CAT_ID=2
Mycket tips & tricks om det mesta.
Lycka till.....

Ljunghusen skrev:
Va lite intresserad av vfr400R förut, så jag ringde min lokala handlare och snackade lite med dom.. Dom skulle kontakta honda och se om man kunde plocka hem osv osv. Efter ett par dagar ringde dom och sa att det va helkört :confused:
Har renoverat i princip hela denna hojen o inget har tagit längre än 3 dagar att få hem.
Har du provat en VFR 400R nån gång???

Bifogat

• SH.jpg
    SH.jpg
    131 KB · Visningar: 169
Okej, jao då måste dom på affären yrat :va

Ja en äldre, 88a, nc24 eller vad den heter

Ruskigt läcker bike sambon fick :) :)

Jäkla fart det blev på den här tråden då :)
såg en som hade RC30 längre upp i listan me, =avis

/Thomas

är det några mer här som har sån nc30?? jag behöver lite hjälp med min(!) den e svårstartad som fasen.........tar 20 min innan den svarar på gas.

/Thomas

Det är en VFR400R -92 jag är intresserad av (den modellen med justerbar fjädring). Jag har planer på att ibland smiska bana med den. Då det finns risk för att jag gör samma sak med denna som jag gjorde med min gamla - nämligen klotar den, så undrar jag hur svårt det är att få tag i backspeglar, blinkers, clip-ons (41mm, funkar med vad som helst?), fotpinnar, rearsets etc. Vidare undrar jag i vilket prisintervall sådana här delar hamnar.

kolla på ebay,uk så får du en uppfattning. jag tycker det är okay priser. jag har kåpor för banbruk liggandes över om det blir aktuellt. modellerna 91-94 är i stort likadana.

VIsst är det urläckra hojar men reservdelspriserna på gamla NC/RC modellerna är väl hisnande? och VFR400R är väl med dagens mått ganska tam med 60bhp och en hel del har väl hänt på chassie sidan sedan dess.
FÖr banåka tror jag det finns klart bättre hojar och lättare att hitta bra däck till en modernare hoj :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...