Vfr1200f

Linearob

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2011
Hoj
XJR1300R 2016
Hej alla!
Min hoj nu är en gsx-r750 men jag har tidigare haft lite olika sport-touring lika hojar som t.ex Z1000sx, VFR800 och K1300R.

Jag funderar nu på hur en vfr1200 är att köra. Jag förutsätter att den är bra vid touring men eftersom jag är instruktör inom smc så spenderar jag en del tid på bana också! Ägare och andra som kört vfr1200 får gärna skriva åsikter om den. Gärna hur den fungerar vid sportigare körning och t.ex på bana :-)
/Robert

Tjena
Jag har en VFR1200FD, och gillar den och även dubbelkopplingslådan. I sportmode så drar den på bra. F:en tyckte jag var lite tunn i botten och därför tyckte jag att FD passade mig.
Det är ju en sporttourer men lite tung för att vara seriös sport och lite aggressiv körställning och för liten tank för att vara touring. Gott om kraft i topp och stabil på rakorna men är lite understyrd i kurvorna.
Motorkaraktären är härlig men kräver som sagt lite varv för att komma till sin rätt, och då belönar den med ett grymt skönt v4-ljud och rapp respons.
Säljer dock nog min till nästa år då jag är lite trött på den något ihopvikta körställningen (183cm). Blir nog en VFR1200X för min del då den är skönare på långturer, speciellt på dåliga vägar...

Okej, roligt att höra dina åsikter iallafall!
Jag gissar att både jag och tjejen kommer gilla den bättre på tour än min gixxer :-)

Om det gällde "seriös sport" så skulle jag kunna ha kvar min gixxer. Jag vill bara att den ska fungera att köra efter kurs deltagarna på steg 1-4 (SMC) :-).

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...