vfr wobblar??

Psalmroth

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
-94 Honda-VFR
Hej nu skall vi se om det funkar som jag läst lite på sporthoj.
e nämligen så att min vfr började wobbla lite när jag släpper styret.Alla säger ju att byta däck löser det mesta,och med att jag nyss besiktade hojjen så låter det ju trovärdigt. Imorgon fredag skall jag byta framdäck så får vi se om det ger nån resultat,informerar mer eller om nån annan har samma probs informera gärna.... //Jani

Har för mig att en polare till mig hade typ samma problem...
Hans lösning var att fixa rätt lufttryck i däcken. :va

Har du kollat lufttrycket?

Psalmroth skrev:
2365110 Hej nu skall vi se om det funkar som jag läst lite på sporthoj.
e nämligen så att min vfr började wobbla lite när jag släpper styret.Alla säger ju att byta däck löser det mesta,och med att jag nyss besiktade hojjen så låter det ju trovärdigt. Imorgon fredag skall jag byta framdäck så får vi se om det ger nån resultat,informerar mer eller om nån annan har samma probs informera gärna.... //Jani

Min hoj hade så, försvann när jag bytte framdäck.

Kanske nån balansvikt trillat av?

Det är ganska säkert en mycket enkel lösning och det är just däcket. Slitna däck har inte rätt form eller mönster helt enkelt. Har inget med balanseringsvikter att göra.

Min VFR var precis likadan.
Styrfladder när däcken blev slitna och man släppte styret men försvann alltid med nytt gummi kom på.
Man får lära sig leva med det.

Tjena tjena . Har kollat lufttrycket + det med vikterna,var på en däck verkstad o dom sa att förmodligen slitage som gör det.Hoppas allt löser sig imorn :D E det inte det så e det väl bara att börja rota i framhjuls lagrerna eller nåt,som sagt den gick ju igenom besiktningen utan problem.Vi får väl se imorn boyzz hur det blir...och höna power packväskorna är i källaren där dom skall vara :P

Ahaa :D va säger ni nu då michelin pilot road har gjort sitt,hojjen e som gud själv nu igen....2065 kr kostade kalaset,bara lämna in ...va tycker ni var det dyrt? skönt o köra igen jipppiiii...//Jani

Psalmroth skrev:
2368686 Ahaa :D va säger ni nu då michelin pilot road har gjort sitt,hojjen e som gud själv nu igen....2065 kr kostade kalaset,bara lämna in ...va tycker ni var det dyrt? skönt o köra igen jipppiiii...//Jani
Sedär ja, hoppas du inte tog hojen till jobbet idag, för då får du det blött när du ska hem igen. :D
Eyy brorsan klarade sitt KK idag förresten :tummenupp

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...