Dr.Bike
Guest
Ok, jag lyckades ghosta efter många om och men. Faktiskt med ett gammalt ghost som låg på en diskett!
Jaja, jag hade iaf geggat med Partition Magic och gjort kopior hit och dit osv och EN av de kända bieffekterna (enligt det allvetande nätet) så är det bla att MBR går åt pipan...
Nu när jag bootar stannar datorn ALLTID i följande läge:
Err 5: Error finding VFLOPPY.SYS
Err 8: Fake Floppy driver not found
Press any key to boot active partition
Slår man till en tangent fortsätter den och allt är lugnt.
VET nån hur man fixar sitt MBR? Jag har försökt boota på WinXP-skivan för att köra nån kraschrecovery därifrån, men det går inte då jag ju har en företagslicens och det verkar inte ligga med där..
OCH så har jag gjort en bootdiskett där jag lagt NTLDR och NTDETECT samt boot.ini
Dessa kopierade jag bara där de låg, och...IRRITERANDE NOG så bootar datorn snällt när den disketten sitter i!!!!!
Gå siffra!!!
Jag har röjt i registret, jag har kört msconfig och nu börjar jag tröttna...
Snälla: HILFE!!!
Jaja, jag hade iaf geggat med Partition Magic och gjort kopior hit och dit osv och EN av de kända bieffekterna (enligt det allvetande nätet) så är det bla att MBR går åt pipan...
Nu när jag bootar stannar datorn ALLTID i följande läge:
Err 5: Error finding VFLOPPY.SYS
Err 8: Fake Floppy driver not found
Press any key to boot active partition
Slår man till en tangent fortsätter den och allt är lugnt.
VET nån hur man fixar sitt MBR? Jag har försökt boota på WinXP-skivan för att köra nån kraschrecovery därifrån, men det går inte då jag ju har en företagslicens och det verkar inte ligga med där..
OCH så har jag gjort en bootdiskett där jag lagt NTLDR och NTDETECT samt boot.ini
Dessa kopierade jag bara där de låg, och...IRRITERANDE NOG så bootar datorn snällt när den disketten sitter i!!!!!
Gå siffra!!!Jag har röjt i registret, jag har kört msconfig och nu börjar jag tröttna...
Snälla: HILFE!!!