vf fighter

myztx skrev:
Nån som sett ett sånt bygge?

Har sett ett riktigt snyggt bygge av en vf1000f -84:a men nu hittar ja inte bilderna mera. Den var kortad bak så den slutade typ där sitsen slutar, baklyset infällt under sitsen. Det var en blandning av bulldog/MT 01 och streetfighter stuk på den, riktigt skön mc faktiskt. Hittade den via google för typ 6 månader sedan men tyvärr hittade jag den inte mera!
Men tror du kan få en riktigt grym fighter av den, bara att använda fantasin. Lyck till :tummenupp

hittade en bild på en på google..

ingen vidare finish.. men det går iaf att genomföra med någolunda(!) resultat.. :rolleyes:

Bifogat

• db_vf500f2.jpg
    db_vf500f2.jpg
    44.9 KB · Visningar: 334
Last edited:
Jag tyckte tvärtemot er att den var schysst!! På med en schysstare kåpa och avgas så ere nice! Det enda o klaga på är väl gaffeln som ser ut som 2 spaggetistrån...

Får väl bidra med mitt lilla förslag jag gjorde när en VF1000 var på tapeten (det är den nu igen appropå det)
vf1000f.jpg

tråden finns här

myztx skrev:
1974389 Nån som sett ett sånt bygge?

Nice idé!! :tummenupp

Brorsan har byggt om sin med fälgar från en CBR600F. Blev en helt annan hoj! Snabbstyrd och sitter som klister i kurvorna. Beror nog mest på de moderna däcken. Man slipper ju undan dem knasiga dimensionerna dem hade på den tiden...
Sen tog han bort snablarna in till luftburken. Bättre drag på alla varv!
Det enda som är svårfixat är vikten... Den har ju sina kilon...

Shogo skrev:
2164112 Får väl bidra med mitt lilla förslag jag gjorde när en VF1000 var på tapeten (det är den nu igen appropå det)
vf1000f.jpg

tråden finns här

Tänk på att det sitter massa kylare och skit gömda under toppkåpan som man måste göra av nå´n stans...

Superbee skrev:
2042441 Jag tyckte tvärtemot er att den var schysst!! På med en schysstare kåpa och avgas så ere nice! Det enda o klaga på är väl gaffeln som ser ut som 2 spaggetistrån...

Precis! Och så fälgar från nån modern sporthoj, en annan häck och som du sa annan gaffel. Och medans man ändå är där så nyare bromsar.
Men den ser ju riktigt bra ut!

Back