Vevhusventilationsslang GSXR750 -88?

oneleg

Vila La Figa!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Östersund
Hoj
Ducati 916 BIP
Vart skall slangen till vevhusventilationen (eller vad det är) gå?

Den sitter på toppen i mitten.

En kompis har köpt en 88ans GSXR750 som vi försöker skrämma igång.
 
Tjena !

Jag har kraschkåpor , original avgassystem , ensitscuts o verkstadshandbok till -88:an....... Intresserad ??? Allt blir ditt för ynka 1500:- + frakt....

Bilder finns....

Maila på folke33@yahoo.se eller sms:a på 070-5552562
 
oneleg skrev:
Vart skall slangen till vevhusventilationen (eller vad det är) gå?

Den sitter på toppen i mitten.

En kompis har köpt en 88ans GSXR750 som vi försöker skrämma igång.

Den ska gå till luftfilterboxen men det går bra att dra den till en separat uppsamlingsburk om du vill men räkna med att det kommer ut lite olja där ibland.
 
Om man kör med separata filter på förgasarna a'la KnN så ska man alltså fixa dit en extra burk för den slangen?
 
Om man kör med separata filter på förgasarna a'la KnN så ska man alltså fixa dit en extra burk för den slangen?
Jup, en gammal ölburk är ett populärt alternativ. På bilden nedan syns min lösning, kanten på burken syns mellan luftfiltren och ramen.
flatslide.jpg
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top