Vevhusventilation

232divers

BADASS MOTHERFUCKER
Gick med
17 Jun 2008
Hoj
1997 Honda VTR 1000 Firestorm
Hade en liten fundering nu igen. Tänkte montera ett par sånnadär små sportluftfilter i varje förgasare på min cb 900. Men min fråga är då, vad gör man av vevhusventilationen. behöver inte de vara kopplad till nån sotrs vakum?

Vacuum är positivt men inget måste. Används mest vid större borr och motorn svettas.
Dra en slang upp under tanken eller kutsen och avsluta gärna med ett litet filter.

Vacuum är positivt men inget måste. Används mest vid större borr och motorn svettas.
Dra en slang upp under tanken eller kutsen och avsluta gärna med ett litet filter.

Mmmm gor man det sa far skinnstallet den dar gedigna lukten av brand koks och gammal olja! :tummenupp
(det ryker ju en del ur vevhusventilationen trots allt)
Sa mitt forslag ar att du har den sa nara ett elller ett par av filtren som mojligt for da kan dessa gasare suga i sig iaf huvuddelen av sunket.

Sen skulle jag INTE rekommendera dig separata filter pa din CB.
De brukar ga skit i mellanreg efter detta.
Kop hellre ett sportluftfilter och satt i din originalburk, som du daremot kan oppna upp lite pa intagssidan. :tummenupp

Mmmm gor man det sa far skinnstallet den dar gedigna lukten av brand koks och gammal olja! :tummenupp

Det är just dylika företeelser tillsammans med trottelrassel och rensade megafoner som skapar dendärninga rejsiga känslan jueh :)

Det är just dylika företeelser tillsammans med trottelrassel och rensade megafoner som skapar dendärninga rejsiga känslan jueh :)

Exakt! :tummenupp
Det ena fortar inte det andra.
Jag menar...sana som du och jag, + kanske Jorgen Karlssson, gillar ju sant har. Men vem vet... dagens blojknuttar kanske mar fysiskt illa av oljelukt? :confused:
Sana saker vill man ju inte ens tanka pa.

Nu tror jag tradskaparen ar en hard harig son of a bitch sa att han grejar detta, men tank om vi skulle sprida denna oljeluktande lara bland alla mjolktander har pa SH! *huh* Hur skulle det se ut?

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D