Vevhusventilation

Härnöante skrev:
2197033 Hallå PB! Har en 636:a-03 som bluddrar/går orent efter långsamma wheelies, hur har du fixat vevhusventilationen, är det en hel vetenskap? Min går till sig efter lite urgasning men man blir ju lite orolig att den tar onödigt stryk :va

Kör med ca 5 liter olja.

Fixade styrkronan efter din beskrivning, blev perfekt :)

Mvh ante
Jag höll på hela förra säsongen att få till vevhusventilationen på min. Att få den fungera på bakhjul, var en sak. Jag pluggade original uttaget på motorn, och flyttade till kopplingskåpan. Då suger inte upp oljan vid bakhjulsåkning. Men det blev problem vid stoppiesarna. Nu sitter en extra behållare och en backventil och lite slangar. Finns lite olika lösningar som fungerar halvbra.
Inte så bra att få olja i förbränningsrummet för ofta. Kolvringarna bränns fast efter ett tag. Peter

Slappa skrev:
2197822 Varför ska alla stuntare köpa 636:or dom är svåra nog att få tag på som det är :gnissla
För att dom är mycket lämpliga för stunt. Ramen håller bra, insprutningen fungerar bra osv. Vissa tycker att Hondas 600 är bättre för stunt. På dom behöver man inte modifera lika mycket men på 636-a är motorn starkare på låga varv. Peter

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT