Vevhusventilation zx10r 2006

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Jag har problem med att motorn trycker upp olja i luftburken, detta händer bara vid bankörning.
Jag har fått höra av dom som rejsat med denna modell att det ska finnas ett kit uppdatering med utökad vevhus ventillation för att åtgärda detta, är det någon som vet hur det ser ut så att man kanske kan bygga ett eget eller någon som har något att sälja?

Jag har även hört att det går att bygga om motorn inuti för att på så vis sänka trycket, är det någon som har någon dokumentation på denna modifikation?

Kolla med Greven.
Vet att han hade samma problem med sin 06a.
Eller Rickard på RG Engineering i Falkenberg, han har jag för mig fixade till Grevens hoj.

// Mathias

Kolla med Greven.
Vet att han hade samma problem med sin 06a.
Eller Rickard på RG Engineering i Falkenberg, han har jag för mig fixade till Grevens hoj.

// Mathias

Hej Mathias!

Jag har pratat med Greven i veckan om det, han berättade att flera byggt om sina zx10r för att förhindra detta problem, men han visste inte exakt vad som gjordes, och min plan är att åka till karlskoga 18-19/6 så det är inte jättegott om tid att åtgärda problemet.

Jag har försökt googla, men inte hittat något alls tyvärr.

Min plan är att försöka bygga ut vevhusvenvillationen genom att montera ytterliga en slanganslutning från oljelocket till ett expansionskärl under kutsen eller liknande, kan det vara en bra ide och vart får man tag på ett lämpligt expansionskärl på en lördag?

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2