Vevhusventilation duke/lc4

VH race team

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM Duke -04
Fick olja i luftfiltret på duken, med största sannolikhet från vevhusventen. Har väl en ca 4 dl olja där nu... Kollar i manualen och ser att den enda oljan som finns uppe i toppen kommer dit genom kamaxeln som doppar i sumpen och drar med sig olja upp... Kan den verkligen ha dragit med sig så mycket olja upp dit? Jag hade den inne på service för en månad sen och nu pressade jag den hårt, hårdare än jag gjort hittills och då plötsligt kände jag att den tappade kraft, lyckades ta mig hem (4 km) och upptäcker att den har ca 2500-3000 varv på tomgången... (Möjlig orsak är väl för lite luft). Ser att det läcker från luftburkens undersida, plockar bort toppen på burken och ser oljebadet.... Jag kan tänka mig att det e från-kanalen från toppen som satt igen då...

Nån som har varit med om liknande eller vet hur det ser ut däruppe, om det e små kanaler eller så?
Har fortfarande garanti kvar, detta borde väl gå på det va?
 
Hur mycket olja har du i motorn nu ? Det kan mycket väl ha varit för mycket olja i från början och som trycks ut via ventilationen när du kör lite hårdare. Det ska annars inte hända när båda hjulen är i backen, ens vid konstant höga varvtal.
 
TomK skrev:
2223278 Hur mycket olja har du i motorn nu ? Det kan mycket väl ha varit för mycket olja i från början och som trycks ut via ventilationen när du kör lite hårdare. Det ska annars inte hända när båda hjulen är i backen, ens vid konstant höga varvtal.

Har hojen på sidostöd, då är det fullt i hela inspektionsglaset (tyder väl på att det kan ha varit mycket från början). Har wheelat en del men inga längre sträckor, dock mer eller mindre dagligen. Kan det ha samlats på olja där under en längre tid? :confused: Men jag har aldrig sett att det läckt förrän nu...
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top