Vettigt pris på en RG?

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Fyrhjuling
Vad ska man begära för en Suzuki RG125F -92 utt. 96 motor renoverad för 10.000, nytt drivpaket. Har satt priset till 21.000 men det är på tok för mycket för de flesta.. är det så? ska jag sänka priset?
 
Tycker priset är bra... polaren köpte en halvrisig RG (lika som din) för 19tusen....
 
SkorvKalle skrev:
Vad ska man begära för en Suzuki RG125F -92 utt. 96 motor renoverad för 10.000, nytt drivpaket. Har satt priset till 21.000 men det är på tok för mycket för de flesta.. är det så? ska jag sänka priset?

sålde min för 20000:- i "mintcondition", men din verkar ju också vara i superskick så 21000:- är inte alls överpris....
 
Allvarligt talat så tycker jag gamla 125:or är sjukt överprisade, men det är ju marknaden som bestämmer priset så ta vad du kan få.
 
Var har du den till salu mer än blocket?? Testa sydsvenskan eller liknande en helg. Där brukar finnas 125:a köpes annonser iallafall en varje söndag. :tummenupp
 
cRoC skrev:
Öö kostar inte TZ typ 50 000;- ? :D

Jo, det finns vissa som kostar mer än så, och mindre för den delen.
Fast om det är äverpriser vet jag inte. De har ju kostat x antal hundratusen att köpa och kitta en gång i tiden.
 
Chris Ash skrev:
Jo, det finns vissa som kostar mer än så, och mindre för den delen.
Fast om det är äverpriser vet jag inte. De har ju kostat x antal hundratusen att köpa och kitta en gång i tiden.

Är det TZR-motor i dom? Vad är annars skillnaderna mellan TZ och TZR?
 
Vad spelar det för roll om du har renoverat hojen för 10000 eller 1000? Skriv vad du har gjort med hojen istället.
 
cRoC skrev:
Är det TZR-motor i dom? Vad är annars skillnaderna mellan TZ och TZR?

haha, det finns nog inte en skruv som är lika på tz och tzr :rofl
tz är en renodlad racer med dubbelt så mycket krut som tzren
 
cRoC skrev:
Är det TZR-motor i dom? Vad är annars skillnaderna mellan TZ och TZR?
TZ hojarna är gjorda för att gå på bana. Inte mycket som TZR har gemensamt med TZ förutom de två första bokstäverna.
 
cRoC skrev:
Är det TZR-motor i dom? Vad är annars skillnaderna mellan TZ och TZR?

Som sagt, inte en skruv är samma.

TZR 125 väger? På riktigt alltså,inte fabrikssiffror, en 140 kilo?
Har drygt 20 bakhjulshästar...

En TZ väger 71,2 kilo med vatten och olja (mitt ex)
Har ca 43-45 bakhjulshästar, det finns de med ännu mer.
 
Chris Ash skrev:
Som sagt, inte en skruv är samma.

TZR 125 väger? På riktigt alltså,inte fabrikssiffror, en 140 kilo?
Har drygt 20 bakhjulshästar...

En TZ väger 71,2 kilo med vatten och olja (mitt ex)
Har ca 43-45 bakhjulshästar, det finns de med ännu mer.
*host* CA 25 HÄSTAR (extra stooora) :hihi
 
cRoC skrev:
Inte på bakhjulet..
Då måste det vara rätt bra kräm i en TZ :) Vad gav du för din?

De går bra, framförallt mördar de precis allt annat tvåhjuligt då det svänger. Assjuk kurvhastighet!

Det finns någon sjysst TZ antingen 98 eller 99 för 35000 Danska. Hör med Moto-gg om du vill ha den.
 
Då har TZR:en med andra ord en effektförlust på cirkus 25 procent från veven till bakhjulet. Kan det stämma?
 
Out_Spinner skrev:
Då har den med andra ord en effektförlust på cirkus 25 procent från veven till bakhjulet. Kan det stämma?

Nej, men effektförluster är ofta rätt stora på 125:or. Dessutom har nog ett par hästar dött i de flesta gamla TZR. Med tanke på att jag sett Aprilia RS bänkas till ca 27 hästar så stämmer nog 20 på TZR bra.
 
Chris Ash skrev:
Nej, men effektförluster är ofta rätt stora på 125:or. Dessutom har nog ett par hästar dött i de flesta gamla TZR. Med tanke på att jag sett Aprilia RS bänkas till ca 27 hästar så stämmer nog 20 på TZR bra.
Jo det har du rätt i. Men här kan man aldrig få mindre effekt än vad som levereras från fabrik :tungan
 
*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back
Top